حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » هیچ مطالبه فرابرجامی نداریم/آمریکا نتوانسته است ايران را در اخذ تضمین ها مطمئن کند/مشکل اقامت تجار ایرانی در قطر برطرف شد

وزیر خارجه در نشست خبري با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت : آمریکا نتوانسته است ما را در اخذ تضمین ها مطمئن کند.

...

به گزارش کاوش نیوز؛حسين امير عبداللهيان وزير خارجه کشورمان در نشست خبري با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی،  وزیر امور خارجه قطر گفت : آمریکا نتوانسته است ما را در اخذ تضمین ها مطمئن کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد آمریکایی‌ها باید متعهد باشند که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل توافق های هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ برخوردار باشد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد : این موضوعی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته است ما را به تحقق آن مطمئن کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما در خصوص مذاکرات حسن نیت داریم و برای مذاکرات منطقی جدی هستیم.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد : خلاف برخی ادعاهای رسانه ای آمریکایی ها ما هیچ مطالبه فرابرجامی نداریم.
امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای قطری در وزارت خارجه از حسن میزبانی دولت قطر بابت برگزاری گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفتگوهای سه جانبه غیر مستقیم که هفته پیش در دوحه انجام شد و نیز از هماهنگی های خوب و نقش سازنده و تلاش امیر قطر و وزیر خارجه این کشور برای تسهیل در این گفتگوها قدردانی کرد.
وی ایفای نقش مقامات قطری را تسهیل در پیشرفت گفتگوها و کمک به بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان دانست و گام‌های قطری ها را در این زمینه، مثبت و سازنده توصیف کرد .
رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما برای رسیدن به توافق خوب ، قوی و پایدار مصمم هستیم و خلاف برخی ادعاهای رسانه‌ ای طرف های امریکایی؛ ما هیچ مطالبه زیاد خواهانه مبتنی نداریم و مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق ۲۰۱۵ است.

وزیر خارجه: مشکل اقامت تجار ایرانی در قطر برطرف شد
حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای قطری گفت: پس از دیدار رییس جمهور و امیر قطر توانستیم کارگروه‌هایی را برای تسهیل امور فوتبالیست ها و مشارکت طرفداران تیم ملی در مسابقات جام جهانی قطر ایجاد کنیم که شب گذشته پیگیری شد و به نتایج خوب و رضایت بخشی رسیدیم.
وی همچنین گفت : برخی تجار ما با مشکل اقامت طولانی مدت در دوحه مواجه بودند که این مساله در دیدار مقامات عالی دو کشور در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در گفتگوهای امروز با وزیر امور خارجه قطر بر این موضوع تایید شد که از این پس مشکلی برای اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در کشور دوست و همسایه قطر نخواهد بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود:‌ در زمینه تسهیل حمل و نقل و رفع مشکلاتی که به علت شرایط کرونایی برای برخی لنج‌داران ایرانی مواجه بودند گفت‌وگو کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات و مباحثی باشیم که نگرانی‌هایی را در مسیر افزایش حجم تبادل تجاری ایجاد کرده و همکاری‌ استان‌های ما با قطر را تحت تاثیر قرار داده بود تا همکاری‌ها در سطح بهتری پیش رود.

آقای امیرعبداللهیان افزود: اگر در حوزه ای طرف امریکایی احساس می‌کند موضوعی فرا برجامی وجود دارد بداند که ما در درون گفتگوها تاکید کردیم که بر اساس آن چه که در مذاکرات وین رخ داد و بارها طرف‌های غربی اعلام کردند هر آنچه مانع نفع اقتصادی ایران از برجام شود باید بر خواهند برداشته شود .
وی افزود : در گفتگوهای دوحه نیز موضع اساسی ای که بر آن تمرکز کردیم بحث تضمین موثر امریکا در این حوزه است که هیچ چیز نباید نفع اقتصادی ایران از برجام را تحت تاثیر قرار دهد و هر چیزی در این خصوص باید از میان برداشته شود .
رئیس دستگاه دیپلماسی بار دیگر تاکید کرد : پس ؛ مطالبات ما زیاده خواهانه نیست اما مسیر اخذ تضمین ها؛ امریکایی ها باید متعهد شوند که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل برجام و توافقات هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ برخوردار شود.
آقای امیرعبداللهیان تصریح کرد: این موضوعی است که تاکنون طرف امریکایی نتوانسته است ما را در قبال آن برای تحققش مطمئن کند.
وی افزود : تاکید می‌کنم که ما در مذاکرات حسن نیت داریم و می‌خواهیم که مذاکراتی منطقی داشته باشیم و در این مسیر؛ جدی هستیم.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ساختمان وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.
حسین امیرعبداللهیان از شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در محوطه وزارت امور خارجه استقبال کرد و سپس رایزنی های دوجانبه آغاز شد.
تبادل نظر درباره روابط دوجانبه و بررسی رویدادهای منطقه ای و بین المللی محور رایزنی وزرای خارجه ایران و قطر اعلام شده است.
قرار است وزرای خارجه دو کشور پس از این دیدار در نشست خبری مشترک به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهند.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.