حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » کتاب قبرستان غیر انتفاعی

به قلم وحید حاج سعیدی منتشر شد:

کتاب قبرستان غیر انتفاعی

کتاب قبرستان غیر انتفاعیکتاب "قبرستان غیر انتفاعی" نوشته وحید حاج سعیدی با مقدمه استاد رضا رفیع منتشر شد.

...

به گزارش کاوش نیوز، وحید حاج سعیدی یکی از روزنامه نگاران و طنزپردازان کشور می‌باشد که در سال‌های اخیر نوشته‌های زیادی از ایشان در جراید به چاپ رسیده است. او که روزنامه‌نگاری را از سال 1376 در دوران دانشجویی و با نشریه امانت در ارومیه آغاز کرد، تابه‌حال بیش از 2000 اثر در قالب سرمقاله، مقاله، گزارش، یادداشت، طنز، داستان کوتاه و ترجمه در نشریات معتبر کشوری و استانی به چاپ رسانده است و در 38 جشنواره مطبوعات نیز حائز رتبه برتر شده است.  

کتاب «قبرستان غیر انتفاعی» سومین کتاب این روزنامه نگار گلستانی است که با موضوع طنز اجتماعی  به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که توسط نشر زرین اندیشمند و در 307 صفحه منتشر گردیده است شامل طنز نوشته های کوتاه این نویسنده گلستانی است که در سالیان اخیر در نشریات مختلف کشوری و استانی منتشر شده اند.

در مقدمه این کتاب آمده است:  

«طنز مکتوب» را مي‌توان يكي از پرمخاطب‌ترین ستون‌های يك نشريه يا رسانه ناميد كه طرفداران زيادي دارد و تقريباً اکثر مخاطبان، خواندن اين بخش را در نشریه از دست نمی‌دهند. كوتاهي و ايجاز، جذابيت و لطافت، توانايي ورود به حوزه‌های مختلف، داشتن هماهنگي با ذائقه بیشتر افراد جامعه، به روز بودن، بيان درد دل اکثریت جامعه و ... از جمله دلايل رغبت خوانندگان مطبوعات و رسانه‌های مجازي به خواندن مطالب دارای محتوی طنز محسوب مي‌شوند.

با اين وجود مي‌بينيم هنوز بسياري از روزنامه‌ها و جرايد فاقد يك ستون طنز ثابت هستند و تعداد روزنامه‌های کشوری که طنز ثابت و روزانه دارند بسیار ناچیز و اندک است.

بسياري از نشریات حتی با وجود داشتن سابقه طولانی از ورود به اين حوزه ابا دارند و آن را با سیاست‌های نشريه خود در تضاد مي‌بينند! در صورتي كه طنز، ملایم‌ترین، شیرین‌ترین و در مواقعی مؤثرترین نوع انتقاد و به قول قدما تکامل یافته ترین وجه نقد است كه مي‌تواند بدون ايجاد تنش و مخاصمه به بررسي و معرفي ايرادات و معضلات یک جامعه بپردازد و سایرین را از وجود این معضلات و کاستی‌ها آگاه كند.

نویسنده هدف از نگارش کتاب را آشنا ساختن جامعه به ویژه نسل جوان با مقوله طنز و شیوه های ملایم انتقاد از کژتابی های جامعه عنوان کرده است و از آنجا که ذائقه مردم نسبت  خواندن مطالب طولانی تغییر کرده است سعی نموده با کوتاه نویسی حوصله مخاطب را در هنگام مطالعه کتاب، در نظر داشته باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.