حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » وزارت کشور متولی اصلی موضوع حجاب است/ دولت برای حجاب در حال جمع‌بندی طرح‌هاست

وزارت کشور متولی اصلی موضوع حجاب است/ دولت برای حجاب در حال جمع‌بندی طرح‌هاستمسائل فرهنگی هم از نظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است، ما با تهاجم فرهنگی سی ساله روبرو هستیم و دشمن روی نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.
...

به گزارش کاوش نیوز، «محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفدهمین نشست پاسخگویی وزرا، معاونان و مدیران دولتی به تماس‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در گفت‌و گویی به مسائل مردم و کارمندان پرداخت.

به گفته وزیر ارشاد موضوعاتی که در این تماس‌ها مطرح می‌شود، از جنس درخواست‌هایی که غالبا با آن‌ها مواجه هستند.
در این نشست، وزیر ارشاد در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان درباره حجاب با بیان این‌که در دولت در دو بخش به موضوع حجاب پرداخته می‌شود، گفت: رئیس جمهور وقتی را به این موضوع اختصاص داده، وزرات کشور متولی اصلی این موضوع است و وزارت ارشاد به موضوعات فرهنگی آن می‌پردازد.
وزیر ارشاد تصریح کرد: مسائل فرهنگی هم از نظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است، ما با تهاجم فرهنگی سی ساله روبرو هستیم و دشمن روی نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.
اسماعیلی موضوع حجاب را موضوعی فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: باید در سینما، مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماعات و ... کار فرهنگی انجام دهیم، مانند رویکرد دولت در جشنواره فجر. در جشنواره فجرهای پیشین خانواده‌های مذهبی از نحوه برگزاری و تبرج موجود در آن نگران و ناراحت بودند اما امسال بخش مهمی از آسیب‌ها را رفع کردیم.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه جامعه ایران جامعه عفیفی است، گفت: شاید حتی آنهایی که پوشش خوبی ندارند از ما هم اعتقادات محکم‌تری داشته باشند. دولت در شوراها در حال جمع بندی طرح‌هاست اما نباید انتظار یک تعییر آنی و فوری در امور فرهنگی داشت اما در تلاش هستیم.
بخشی از سوالات هم درباره نهاد کتابخانه‌های و مسائل مالی و استخدامی کارمندان این نهاد بود که به گفته اسماعیلی در سازمان استخدامی برنامه اصلاحی داشته‌اند که بخشی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
همچنین بخشی از تماس‌ها هم در خواست مساعدت‌های فرهنگی بود و بخشی از تماس‌ها هم ابهاماتی در مسائل استخدامی و آیین‌نامه‌ای بود که وزیر ارشاد گفت: در حد توان و امکان به آن‌ها رسیدگی خواهد شد تا رضایت‌مندی کلی مخاطبان را فراهم کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.