حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » معلمان با طرح‌های ابتکاری مانع افت تحصیلی شوند

معلمان با طرح‌های ابتکاری مانع افت تحصیلی شوند

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمد دهقانی بنادکی سه‌شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: تلاش بیشتر فرهنگیان و کارکنان واحدهای آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی جزو ماموریت اصلی فعالان حوزه تعلیم و تربیت در شرایط کنونی است .

رییس شورای آموزش و پرورش  شهرستان مهریز با اشاره به نقش این مجموعه در تامین و تربیت نیروهای خلاق جامعه بر بهبود فضاهای آموزشی و بالا بردن کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد.

دهقانی بنادکی در ادامه  با توجه به شرایط فعلی جامعه و محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از تداوم شیوع ویروس کرونا ادامه داد: اقدام های شورای یادشده در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در تمامی مدرسه شهرستان است.

سرپرست فرمانداری مهریز، بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش را، اعتماد مردم ذکر کرد و یادآور شد: نظارت عالیه بر مسایل آموزش و پرورش باعث جلب اعتماد بیشتر مردم می‌شود و باید در این خصوص از سوی مسئولان امر اقدام مناسب صورت گیرد.

دهقان بنادکی با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی که از هشتم اسفندماه جاری آغاز شد، رسالت آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت دینی طبق اهداف عالیه نظام اسلامی دانست و گفت: تعالی جامعه و تربیت فرزندان این مرز و بوم که آماده خدمت برای آینده کشور می‌شوند از و ظایف آموزش و پرورش است.

همچنین امام جمعه مهریز گفت: تربیت دینی دانش آموزان به خصوص در فضای کنونی که با تداوم شیوع کرونا روبروست، موضوع مهمی است که نباید فرهنگیان و کارکنان آموزشی از آن غفلت کنند و  شورای آموزش و پرورش در این ارتباط بیش از گذشته به وظایف و ماموریت های تعریف شده خود عمل کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا مُحی الدینی افزود: افت کیفیت تحصیلی دانش آموزان پس از شیوع کرونا و همه گیری بیماری کووید- ۱۹ از جمله موضوعی است که باید مسئولان آموزش و پرورش بیشتر نظارت خود را در منطقه انجام دهند و همه در برابر نسل جوانان و آینده سازان مسئولیت داریم و کوتاهی قابل قبول نیست.

در این نشست اشاره ای به میزان افت تحصیلی در جمعیت دانش آموزی مهریز نشد، علاوه بر خانواده ها، معلمان و دست اندرکاران فضای آموزشی نسبت به تاثیر منفی شیوع کرونا، بروز تحرک کم  و ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان بارها هشدار داده اند. 

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت۱۲ هزار دانش آموز و ۱۰۷ واحد آموزشی دارد.

یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان دارد که هم‌اکنون از لحاظ رنگ بندی کرونایی وضعیت ۱۰ شهرستان قرمز است.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.