حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون عمومی کرونا در یزد

راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسیون عمومی کرونا در یزد

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: دکتر ابراهیم سلمانی با بیان این‌که در راستای تشویق و ترغیب مردم برای واکسیناسیون علیه بیماری کرونا واحد سیار اتوبوسی در یزد ایجاد شده است، اظهار کرد: این واحد برای تسهیل در دسترسی مردم یزد برای واکسیناسیون راه‌اندازی شده و به مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان این‌که مردم می‌توانند هر روز به این مرکز مراجعه و واکسن کرونای خود را تزریق کنند افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون علیه بیماری کرونا دو محور اصلی برای مقابله با این بیماری است و این امر مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان نیز قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد هدف از راه‌اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون را رفاه حال شهروندان مناطق حومه شهری و تسریع در امر تزریق واکسن به جمعیت هدف دانست و ادامه داد: طرح واکسیناسیون سیار علیه ویروس کرونا برای تحت پوشش قرار دادن افراد ناتوان و سالمند در محل‌های پرتردد شهری با همکاری مرکز بهداشت در مرکز استان راه اندازی شده است.

سلمانی با بیان این‌که پیش از این واحدهای سیار واکسیناسیون در خودروهای سواری ویژه سالمندان نیز در یزد راه‌اندزای شده بود، تصریح کرد: در این مرحله از راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسون کرونا تمام واجدین شرایط در نقاط مختلف می‌توانند از خدمات این واحد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک دستگاه اتوبوس با تجهیزات کامل و نیروهای با تجربه بهداشت و درمان استان تا ۲۲ بهمن فعالیت خواهد داشت افزود: شهروندانی که به هر دلیل اعم از مشغله زیاد، دوری از مراکز واکسیناسیون، معلولیت و یا کهنسالی، امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند، می‌توانند با مراجعه به اتوبوس سیار واکسن تزریق کنند.

سلمانی با بیان اینکه خودرو سیار واکسیناسیون کرونا در نوبت صبح و عصر در مناطق مختلف شهر آماده انجام واکسیناسیون به عموم مردم شهر یزد است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد افرادی بالای ۱۲ سال استان واکسن دریافت کردند و حدود ۸۰ درصد افراد واجد شرایط استان هر ۲  دُز و ۴۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال هم  دز سوم را ترزیق کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از کاهش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد نسبت به روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.