حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » ۲۸ درصد مدارس استان یزد در لیست تخریب و بازسازی قرار دارد

۲۸ درصد مدارس استان یزد در لیست تخریب و بازسازی قرار دارد

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: محمدعلی طالبی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که با حضور ویدیو کنفرانسی معاون اول رئیس  جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: استان یزد یک استان خیرخیز و مشارکت‌جو است.

وی گفت: امروز بار بزرگی از اقدامات عام‌المنفعه در استان یزد در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی اجتماعی و فرهنگی به دوش خیرین است.

استاندار یزد ادامه داد: اتکا به همراهی و مساعدت خیران سبب شد که استان یزد در بسیاری از شاخص‌های توسعه جزو سرآمدهای کشور باشد.

طالبی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات استان یزد 26 سال صدرنشینی در کنکور سراسری است که بخشی از آن مرهون نقش خیرین مدرسه‌ساز در استان است.

وی بیان کرد: ما در استان به دلیل قدمت آموزش و پرورش با معضل و مشکل فرسودگی مدارس روبه‌رو هستیم گر چه به لحاظ سرانه‌ها در آمار وزارت آموزش جایگاه نسبتا خوبی را داریم اما به لحاظ فرسودگی مدارس شرایط مناسبی نداریم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه از 1665 مدرسه استان یزد 529 مدرسه بلااستفاده است که شامل 32 درصد مدارس است افزود: همچنین 28 درصد از مدارس در لیست تخریب و بازسازی قرار دارد که نشان‌دهنده وضعیت استان نامناسب مدارس استان یزد است.

طالبی گفت: با اتکا به خیران توانستیم پویش‌های خوبی را در راستای نهضت مدرسه‌سازی راه انداختیم و با حضور خیرین 195 میلیارد تومان در 10 ماه امسال جذب شد و لازم است با توجه به مشارکت خوب خیرین بالغ بر 200 میلیارد تومان می‌شود، برای تکمیل و تجهیز مدارس خیری دولت بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص دهد.

وی افزود: در استان یزد 2200 خیر فعال هستند که مشارکت خوبی در طرح‌ها دارند، 300 نفر از خیران ما بانوان خیر هستند، لازم به ذکر است که در سال 92 تا 99 در مورد احداث مدارس از 18 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان رشد اعتبار داشتیم.

استاندار یزد بیان کرد: همچنین نسبت به سال گذشته 2.5 برابر رشد جذب خیرین استان بوده است، در پویش آجر به آجر و مشارکت مردمی را در پویش مهر مادران داشتیم.

طالبی ادامه داد: 5000 خیر در استان هزینه احداث یک مدرسه سه کلاسه در یکی از روستاهای استان اهدا کردند و مدرسه ساخته شد، در پویش دوم هم با 2000 نفر شرکت‌کننده مدرسه دیگری را در یکی از روستاهای آغاز کردیم.

وی اظهار داشت: در بخش دیگری از طرح آجر به آجر شاهد مشارکت خیرین و صنایع استان در راستای فعالیت‌های اجتماعی بودیم و صنایع در شهرستان‌های مختلف مدرسه‌سازی را آغاز کردند.

استاندار یزد با اشاره به مشارکت بسیار خوب صنایع گفت: در برخی از موارد هر کارخانه یک مدرسه را احداث می‌کند.

طالبی افزود: جریان کلنگ‌زنی مدارس و افتتاح مدارس خیری یکی از جریان‌های مستمر در مناسبت‌های مختلف در طول سال حائز اهمیت است، خیرین استان علاوه بر مدرسه‌سازی در سایر نیازها غیر از آموزش و پرورش مثل بیمارستان، ساخت کلینیک، مراکز مشاوره اقدامات و فعالیت ارزشمندی انجام دادند.

وی تصریح کرد: در سال 1400 برای تعمیر و مرمت مدارس نیازمند اعتبار کافی هستیم، امیدواریم تا مورد عنایت جدی و جذب اعتبار ویژه قرار گرفته و برای جبران برخی از مشکلات در فضاهای آموزشی قدم مثبت و سازنده‌ای برداریم.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.