حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » اقامتگاه «لاله و لادن» در ملارد ایجاد می‌شود

اقامتگاه «لاله و لادن» در ملارد ایجاد می‌شودرئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان‌های ملارد، رباط‌کریم، بهارستان و اسلامشهر اعلام کرد که خانه لاله و لادن، دوقولوهای بهم چسبیده در ‌شهرستان ملارد با هدف تقویت صبر و امید در جامعه به اقامتگاه سنتی و گردشگری تبدیل می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حمید کریمی اظهار داشت: هدف از این رویکرد زنده نگه داشتن یاد این خواهران دوقولو و بهم چسبیده است؛ خواهرانی که توانستند تا آخرین لحظه عمرشان حس مقاومت و صبر را برای مردم زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه کمتر کسی از وجود سکونت آنان در این منطقه با خبر است، اظهار کرد: در صدد هستیم با ایجاد این مرکز گردشگری عکس‌ها و آثار به‌جامانده از این شخصیت‌ها در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته رئیس میراث فرهنگی ملارد، این مرکز تفریحی و گردشگری با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و ارگان‌های مختلف در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

لاله و لادن بیژنی متولد ۱۰ دی ۱۳۵۲ و وفات در ۱۷ تیر ۱۳۸۲، دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی بودند که پس از عمل جراحی به قصد جداسازی به فاصلهٔ چند ساعت از یکدیگر در سنگاپور درگذشتند.

کریمی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، اضافه کرد: ملارد می‌تواند به عنوان منطقه‌ای بکر در استان شناخته شود که در این راستا نیز پرونده ثبت ملی دشت شقایق توسط کارشناسان این نهاد تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این روستای هدف می‌تواند به عنوان منطقه گردشگری شناخته شود و علاقه‌مندان خاصی را همه ساله از فرودین تا پایان خرداد ماه به این منطقه جذب کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.