حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » ۷۰ روحانی تدفین شرعی اموات کرونا را در ورامین انجام می‌دهند

۷۰ روحانی تدفین شرعی اموات کرونا را در ورامین انجام می‌دهندرئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: بیش از ۷۰ روحانی زن و مرد این شهرستان داوطلبانه و بدون چشم‌داشت، کار تدفین شرعی اموات بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام سیدکمیل موسوی اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، روحانیون جهادی شهرستان ورامین دوشادوش سایر اقشار جامعه، تلاش کردند تا سهم خود را در مقابله با شیوع ویروس کرونا، ادا کنند.

وی افزود: فعالیت روحانیون در سه حوزه پشتیبانی، گندزدایی و ضدعفونی و تدفین شرعی اموات بیماری کرونا انجام می‌شود که تا این زمان توفیقات بسیار خوبی به دست آمده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین اظهارداشت: در حوزه پشتیبانی، بسیاری از روحانیون با ترغیت مردم و خیران به کمک به همنوعان، نسبت به تهیه بسته‌های غذایی، سبد بهداشتی و ماسک اقدام و این اقلام را بین خانواده‌های نیازمند و افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کار خود را از دست داده‌اند، توزیع کرده‌اند.

موسوی افزود: علاوه بر این، هر شب تعداد زیادی از روحانیون در قالب گروه‌های جهادی و با  استفاده از تجهیزات لازم، نسب به ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به فوت جمعی از هموطنان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا گفت: یکی از دغدغه‌ها خانواده متوفیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، انجام مراحل شرعی غسل، کفن‌ و دفن اموات است که با اطمینان باید اعلام کرد که روحانیون جهادی شهرستان ورامین تمامی این مراحل را بر اساس موازین شرعی دین مبین اسلام انجام می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: تا زمانی که بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، اموات باید تیمم داده شوند، این کار انجام می شود و اگر قرار به غسل آنان باشد، این مهم توسط روحانیون با در نظر گرفتن شرایط بهداشتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی مراحل تدفین اموات ناشی از بیماری کرونا نیز با در نظر گرفتن پروتکل‌های وزارت بهداشت و رعایت موازین شرعی در اقامه نماز میت انجام می‌شود.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.