حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » افتتاح مجتمع گلخانه ای در نیکشهر با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

افتتاح مجتمع گلخانه ای در نیکشهر با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مجتمع گلخانه‌ای گلبهار نیکشهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و حمایت تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید در روستای زهک این شهرستان به بهره برداری رسید.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: آیین افتتاح این طرح بزرگ کشاورزی عمرانی با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و مسیولین استانی برگزار شد.

مدرس خیابانی در این آیین گفت: تلاش برای اشتغال مناسب در روستاهای استان یکی از مهمترین اولویت‌هاست که باید بدان توجه ویژه داشت.

وی افزود: ورود جوانان به عرصه اشتغالزایی و کارآفرینی برای توسعه سیستان و بلوچستان حایز اهمیت است و این طرح هم الگوی مناسبی برای دیگر جوانان که به دنبال کسب و کار هستند، خواهد بود.

غلامعلی صمصامی هم در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: مجتمع گلخانه ای کشت محصولات هیدروپونیک کمتر از یک سال قبل کلنگ زنی شد و اکنون مرحله نخست آن امروز در دهه فجر ۱۴۰۰، به بهره‌برداری رسید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با اشاره به اشتغال بیش از بیست نفر در این مجتمع گلخانه ای بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای راه اندازی این طرح بزرگ ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع اشتغال روستایی با کارمزد شش درصد به کارآفرین پرداخت کرده است.

کوهرنگ کارآفرین و مدیر مجتمع گلخانه‌ای گلبهار نیکشهر نیز گفت: مرحله نخست این مجتمع در وسعت یک هکتار آماده شده است و این میزان، زیر کشت وسیع فلفل دلمه ای رفته و بخشی هم به صورت پایلوت برای کشت موز آماده شده است.

نیک‌بخت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این مراسم گفت: دو فاز بعدی این مجتمع‌ قرار است در سه سال آینده، بیست هکتار را آماده کشت محصولات کشاورزی هیدروپونیک و گرمسیری کند تا زمینه اشتغال بیشتر افراد بومی فراهم شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.