حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.



 زلزله 71 بار سیستان و بلوچستان را لرزاندمدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 71 زلزله از ابتدای امسال تاکنون در این استان رخ داده که 45 مورد آن در محدوده مسجد حضرت ابولفضل(ع) ایرانشهر گزارش شده است.

...

کاوش نیوز: رسول راشکی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه هلال احمر ارائه آموزش های لازم به مردم است تا هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه بتوانند جان خود و اطرافیانشان را نجات دهند.

وی ادامه داد: در این راستا مانور زلزله با همکاری اعضای کارگروه امداد و نجات در منطقه سیستان برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مانور 120 نفر نیروی عملیاتی این جمعیت در قالب تیم های تخصصی آوار، اطفای حریق، اسکان اضطراری، کوهستان و تریاژ به همراه80 نفر از دستگاههای عضو کارگروه شرکت داشتند.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور)، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد.

راشکی ادامه داد: در شمال سیستان و بلوچستان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

وی افزود: هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.