حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » سود فرش استان لرستان در جیب دلالان/ راه‌اندازی بازارچه فرش ضروری است

سود فرش استان لرستان در جیب دلالان/ راه‌اندازی بازارچه فرش ضروری است رئیس اتحادیه فرش استان لرستان با اشاره به نبود بازارچه فرش در استان گفت: نبود بازارچه فروش سبب شده تولیدکنندگان نتوانند فرش‌ها و تابلو فرش‌های تولیدی خود را به قیمت مناسب به فروش رسانده و بیشترین سود نصیب دلالان می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: آذربخش سبزواری اظهار داشت: بافندگان استان لرستان فرش‌های تولیدی را با صرف هزینه‌های بالا و با مشقت می‌بافند اما در هنگام فروش با مشکلات بازاریابی روبه‌رو می‌شوند که انگیزه فعالیت را از آنها می‌گیرد.

وی با اشاره به نبود بازارچه فرش در لرستان افزود: متاسفانه نبود بازار فروش سبب شده که تولیدکنندگان نتوانند فرش‌های خود را به قیمت مناسب به فروش برسانند و قسمت بیشتر سود حاصل از بافت فرش نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه فرش لرستان با بیان اینکه در استان لرستان حدود 16 هزار نفر بافنده زن و مرد به بافت فرش مشغول هستند عنوان کرد: حدود پنج هزار نفر از این بافندگان تحت پوشش بیمه هستند و 1500 نفر نیز گواهینامه مهارت فنی دارند اما تحت پوشش بیمه نیستند.

وی با اشاره به عدم حمایت‌های لازم از بافندگان فرش، بیان کرد: متاسفانه تسهیلات مناسبی در اختیار بافندگان فرش برای توسعه کسب و کار قرار نمی‌گیرد و در شرایط اقتصادی موجود حمایت‌های مناسبی نمی‌شوند و همین امر سبب دلسردی و بی انگیزگی آنان می‌شود.

سبزواری با اشاره به تاثیر گرانی‌های اخیر در افزایش قیمت مواد اولیه تولید فرش، گفت: باید با حمایت‌های لازم این هنر دیرینه و اشتغال‌زا را در استان حفظ کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.