حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » لرستان در وضعیت فوق‌العاده خطر کرونا

ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌ها تکمیل شد؛

لرستان در وضعیت فوق‌العاده خطر کرونا

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت فوق‌العاده خطر کرونا در این استان، گفت: مردم به جز برای موارد ضروری، از خانه خارج نشوند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهور، اظهار داشت: مردم به جز برای موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

وی گفت: متأسفانه بنا بر آمارهای اعلام شده لرستان در ردیف استان‌هایی است که به لحاظ شیوع و مرگ بر اثر کرونا در وضعیت فوق العاده قرار دارد.

استاندار لرستان اظهار داشت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند، مردم نسبت به عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

خادمی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت فوق العاده استان، امشب ستاد استانی مدیریت کرونا با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد و تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد اطلاع رسانی می‌شود.

وی، یادآور شد: بدیهی است به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های «آی سی یو» تقریباً تکمیل شده و از طرفی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان نیز مقدور نیست، بنابراین چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی توسط مردم نیست.

استاندار لرستان با بیان اینکه که تمامی داشته‌ها و امکانات در خدمت مقابله با کرونا است، افزود: علی رغم تلاش‌هایی که در چند ماه اخیر صورت گرفت و حدود ۷۰ تخت «آی سی یو» برای کمک به بیماران کرونایی به لرستان اختصاص یافت، اما به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان به ظرفیت فعلی استان اضافه کرد.

خادمی با اشاره به لزوم همکاری مردم برای عبور از شرایط فعلی، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، مردم سعی کنند جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.