حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » بیماری تعدادی از شهروندان سقزی ربطی به آلودگی آب ندارد

 بیماری تعدادی از شهروندان سقزی ربطی به آلودگی آب نداردرییس شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه شب گذشته، تعدادی از ساکنان یک محله سقز با علایم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی سطح شهر مراجعه کرده اند، شایعات در مورد آلودگی آب شرب این شهر را رد کرد و گفت: آزمایش های اولیه نشان می دهد دلیل این بیماری آلودگی آب شرب شهر نیست.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دکتر پروین خسروپور روز چهارشنبه اظهار داشت: به دنبال بروز مواردی از اسهال و استفراغ در میان تعدادی از شهروندان سقزی به اطلاع عموم می رساند این شبکه حسب وظایف ذاتی خود مشغول بررسی دقیق و شبانه روزی مشکل به وجود آمده است.

شب گذشته تعدادی از شهروندان محله قوخ سقز با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان های این شهر مراجعه کردند برخی از، نها ادعا می کنند  آلودگی آب شرب عامل این بیماری است ولی مسوولان مربوطه این ادعا را رد کرده و منتظر جواب نهایی آزمایش ها و نمونه گیری ها هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز اضافه کرد: آب شرب شهر سقز مورد پایش و نظارت مستمر واحد بهداشت محیط و بیماریهای مرکز بهداشت بوده و نمونه برداری از بیماران و افراد مبتلا صورت گرفته و همچنین کلرسنجی های متعدد و نمونه برداری باکتریولوژیکی مکرر جهت بررسی سلامت آب مصرفی انجام شده است.

وی یادآور شد: نتیجه این اقدامات به محض مشخص شدن نتایج نمونه گیری و آزمایشات، به مراجع ذیصلاح ارایه خواهد شد ولی اکنون نمی توان با قاطعیت گفت که دلیل این بیماری چه بوده است.

خسرو پور با بیان اینکه از افرادی که اسهال و استفراغ داشتند و به مراکز درمانی سقز مراجعه کردند نمونه گیری کرده ایم، افزود: تا اعلام نتایج نهایی مشخص نشود، نمی توان نظر قطعی داد ولی تاکنون منبعی برای آلودگی آب شرب سقز مشاهده نشده است.

او با اشاره به اینکه شب گذشته حدود ۵۲ نفر با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان های شفا و امام خمینی (ره) مراجعه کردند، افزود: برای درمانگاه های خصوصی ظرف نمونه گیری ارسال کردیم تا احیانا مردم در مراجعات دیگر معطل نشوند و همه مراکز درمانی در حال ارایه خدمات به این عزیزان هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز، عموم شهروندان را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از مصرف مواد غذایی و آب آشامیدنی آلوده فراخواند و آنها را به آرامش و بی توجهی به شایعات، توصیه کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.