حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » رنگ قرمز از نقشه کرونایی کردستان خارج شد

رنگ قرمز از نقشه کرونایی کردستان خارج شدمدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی، تعداد شهرهای قرمز (بسیار پرخطر) در کردستان به صفر رسید.

...

به گزارش کاوش نیوز بهرام کندایی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: با اقدامات و تلاش مدافعان سلامت و سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در استان از قبیل افزایش شاخص واکسیناسیون، بیماریابی منظم، پیگیری، بستری و درمان موارد ابتلا و همراهی و مشارکت ادارات، سازمان ها و مردم، تب ابتلا به کرونا در کردستان پایین آمده و تعداد شهرهای قرمز به صفر رسیده است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمارها از موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت‌های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های سنندج، سقز و کامیاران رنگ نارنجی (پرخطر)،  بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد و قروه وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و مریوان وضعیت آبی(عادی) به خود گرفته اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (چهارم شهریور جاری)، ۶۴  شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۱۶۳ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۲۰۷ شهرستان وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: همانگونه که از آمارها استنباط می شود، بجز شهرستان مریوان که در وضعیت عادی قرار دارد، اکثر شهرستان های استان در درجاتی از وضعیت خطر قرار دارند، لذا همه ما باید همواره نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حساس باشیم تا این موج جدید را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

کندایی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را تا حذف کامل ویروس ضروری اعلام کرد و گفت: دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، زدن ماسک، شستشوی مرتب دست، پرهیز از رفت و آمدها و تجمعات غیرضروری و حفظ فاصله اجتماعی از مهمترین اقدامات در پیشگیری و کنترل این بیماری است که همچنان باید رعایت و انجام شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و یک بیمار نیز بر اثر این بیماری فوت شد، ضمن اینکه هم اکنون ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۶ نفر از آنان در بخش  آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان بیش از ۲ هزار قربانی داشته است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.