حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » شرایط واگذاری طرح‌های مطالعاتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری طرح‌های مطالعاتی دستگاه‌های اجرایی به غیر از دانشگاه‌های این استان ممنوع است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: حسین کلانتری در نشست  کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد هفته پژوهش را هفته تحرک و پویایی دانست و اظهار داشت: هیچ توسعه‌ای بدون مبنای کار کارشناسی و اصول پژوهشی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها و پروژه‌ها باید ابتدا مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و پس از آن قابلیت اجرایی پیدا کند، عنوان کرد: یک طرح در هنگام اجرا ممکن بوده تغییر یابد و به سمت مطلوب حرکت می‌کند.

کلانتری ابراز کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف بوده هرگونه طرح علمی و مطالعاتی خود را در اختیار دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه مادر (دانشگاه یاسوج) قرار دهند و در واقع این موضوع از امروز یک مصوبه قانونی است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد واگذاری طرح‌های مطالعاتی دستگاه‌های اجرایی به غیر از دانشگاه‌های استان را ممنوع دانست و افزود: در صورتی که برای عملیاتی کردن این طرح‌ها نیاز به استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌های خاص کشور باشد، قرارداد باید در استان منعقد شود و این مطالبه از کانال دانشگاه‌های استان پیگیری و اجرا می‌شود.

کلانتری با تأکید بر اینکه اگر هر یک از دستگاه‌های اجرایی از این مصوبه تخلف کرد به طور قطع با آن دستگاه برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: اتفاق‌های خوبی در حوزه پارک علم و فناوری استان رخ داده و کارهای خوبی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه‌ها نقص‌هایی وجود دارد، گفت: به طور قطع نقاط قوتی هم وجود دارد که باید آن‌ها را شناسایی کرده و آنها را بیش از پیش تقویت کرد.

کلانتری خواستار برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان برتر شد و گفت: باید کارگروه‌ها و زیرگروه‌های ستاد هفته پژوهش از سوی رسانه‌های استان بیش از پیش تقویت شده و زمینه ارتباط جامعه با دانشگاه‌های مختلف را ایجاد کنند.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: بعد از بررسی تمام محورهای و اولویت پژوهشی در گروه‌های کارشناسی شده و باتوجه به نیازها و ضرورت‌های استان 9 اولویت در کارگروه و شورای برنامه ریزی تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

آذر صفایی‌نیا از برگزاری وبینار و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: برای ایجاد بستر دائمی برای نمایشگاه یاسوج با همکاری دانشگاه وب سایتی طراحی شد و برای هریک از  دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان لینکی تعریف شده که اقدامات خود را برای علاقمندان به این حوزه به نمایش بگذارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.