حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » سه هزار میلیارد ریال به طرح فاضلاب شوش اختصاص یافت

سه هزار میلیارد ریال به طرح فاضلاب شوش اختصاص یافتمدیرآبفا منطقه شوش گفت: سه هزار مییلیارد ریال اعتبار با پیگیری نماینده شوش در مجلس برای ادامه طرح فاصلاب این شهرستان اختصاص یافت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: منصور دامیار درنشست خبری با اصحاب رسانه شوش در اداره آبفا این شهرستان افزود: برای احداث شبکه فاضلاب در شهر شوش ۲۲۰ کیلومتر باید خطوط فاضلاب اجرا شود که اجرای این طرح علاوه بر تامین اعتبار نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌ها از جمله اداره میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح فاضلاب در مناطق مسکن مهر و شرق جاده در شوش در حال اجرا است، ادامه داد: روند پیشرفت طرح فاضلاب در شوش به دلیل کمبود اعتبار و محدودیت ایجاد شده از سوی میراث فرهنگی برای حفاری به کندی پیش می‌رود.

دامیار اظهار داشت: طرح فاضلاب در مناطق ابراهیم آباد، آخر آسفالت و زیباشهر تا نزدیکی حرم حضرت دانیال(ع) اجرا شد ولی به دلیل صادر نشدن مجوز حفاری از سوی میراث فرهنگی در این منطقه متوقف شد.

وی با بیان اینکه عملیات طرح فاضلاب در شرق جاده آغاز شده و در دست اجرا است، از نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی که پیگیر تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ برای اجرای طرح فاضلاب شهر شوش است قدردانی کرد.

مدیر آبفا منطقه شوش بیان کرد: با تامین اعتبار سه هزار میلیارد ریالی روند اجرای طرح فاضلاب در آینده نزدیک در شهر شوش شتاب خواهد گرفت.

وی همچنین درخصوص مکان نمایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر شوش گفت: با تامین اعتبار، احداث این تصفیه خانه فاضلاب آغاز می‌شود ضمن اینکه ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز برای پمپاژ فاضلاب شهر شوش به تصفیه خانه پیش بینی شده است.

 

 اصلاح و توسعه ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در شوش

 دامیار در ادامه از اصلاح و توسعه ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در بخش‌های مرکزی و فتح المبین شوش خبر داد و گفت: روستاهای بخش مرکزی شوش مشکل جدی در زمینه تامین آب آشامیدنی ندارند اما در بخش فتح المبین برخی روستاها از جمله روستاهای دهستان چنانه با مشکل شوری آب مواجه هستند.

وی با اشاره به حفر ۱۰ حلقه چاه برای رفع مشکل کمبود آب روستاهای بخش مرکزی و فتح المبین شوش ادامه داد: هفت حلقه چاه در حال تجهیز و تکمیل است تا وارد مدار شوند.

مدیر آبفا منطقه شوش مشکل روستاهای دهستان چنانه را شوری آب دانست و اظهارداشت: تامین آب مورد نیاز شست و شوی اهالی روستاهای چنانه و تامین آب شیرین برای مصرف آشامیدنی اهالی از طریق خط آبرسانی غدیر در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای دهستان چنانه پیشنهاد شده تا خط انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به دهستان چنانه منتقل شود و یا اینکه از خط انتقال آبی که از سد کرخه آبگیری می‌کند نیاز آبی این روستاها برطرف شود که هر ۲ طرح در حال مطالعه و پیگیری هستند.

دامیار همچنین از اصلاح یک و نیم کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در روستاهای محارب خبر داد و گفت: مطالعات طرح جامع آبرسانی به روستاهای این منطقه نیز انجام شده و در انتظار تامین اعتبار برای اجرای طرح هستیم تا مشکل تامین آب این روستاها برای همیشه مرتفع شود.

 وی به تکمیل و تجهیز چاه حفر شده در شهرک بهرام  اشاره کرد و افزود: این طرح در دهه فجر افتتاح و وارد مدار می‌شود.

مدیر آبفا منطقه شوش گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر شوش که جوابگوی کل شهر خواهد بود قرار است از محل اعتبارات بین المللی احداث شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.