حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » 4671 پس لرزه تاکنون در کرمانشاه ثبت شده است

 4671 پس لرزه تاکنون در کرمانشاه ثبت شده استمسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه گفت: بعد از زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته کرمانشاه تاکنون چهار هزار و 671 مورد پس لرزه در استان ثبت شده است.

...

کاوش نیوز: فرهاد فروزی افزود: از این تعداد پس لرزه، 11 مورد بالای پنج ریشتر و 100 مورد بالای چهار ریشتر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله 4.9 ریشتری بامداد امروز در تازه آباد شهرستان ثلاث باباجانی، اعلام کرد پس از وقوع این حادثه، هفت پس لرزه دیگر تا ساعت هشت صبح ثبت شد.

 

** مردم به شایعات توجه نکنند

مسئول شبکه لرزه ‌نگاری استان کرمانشاه در ادامه از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و یادآور شد که امواج زمین لرزه با امواج انفجار تفاوت دارد.

فروزی تاکید کرد این لرزیدن ها به طور قطع و یقین زمین لرزه است.

وی در ادامه توضیح داد، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته باعث جدا شدن لایه های زمین شده و تا زمانی که این لایه ها به جای قبلی خود برگردند، پس لرزه ها ادامه می یابد.

وی گفت: براساس تجارب زلزله های بزرگ در دنیا، وقوع پس لرزه ها حدود یک تا یک و نیم سال طول می کشد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد.

براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق آسیب کلی و جزئی دیده اند و این زلزله مخرب علاوه بر خسارت مادی فراوان 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.