حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » فرمانداران آمادگی کامل را در زمان بارندگی داشته باشند

استاندار کرمان با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی به دلیل فعالیت سامانه بارشی از امروز (شنبه) تا سه‌شنبه گفت: تمام شهرستان‌های این استان در پیش‌بینی‌های هواشناسی در وضعیت قرمز قرار دارند لذا فرمانداران باید آمادگی کامل را در شرایط پیش بینی شده داشته باشند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: علی زینی وند در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان ضمن گرامیداشت روز جهانی داوطلبان در جمعیت هلال احمر افزود: اگر این گروه با هدایت جمعیت هلال احمر وجود نداشته باشد؛ مدیریت بسیاری از وقایع در بحران ها به سختی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در سیل خوزستان علاوه بر تجارب کسب کرده عملکرد مطلوبی داشته است تصریح کرد: در فروردین سال گذشته نیز وقوع سیل و حادثه در سیستان و بلوچستان و کرمان بیش از پیش‌بینی هواشناسی بود و تقریبا در این استان ها غافل گیر شدیم.

استاندار کرمان بیان داشت: تمام شهرستان های این استان از نظر پیش بینی هواشناسی در وضعیت قرمز قرار دارند و فرمانداران باید سطح آمادگی خود را در شهرستان به ویژه نقاط حادثه خیر بالا ببرند تا اتفاقی رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه عموما در شهرهای مناطق کویری با ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارندگی آب گرفتی معابر رخ می دهد و سطح زندگی مردم را با مشکل مواجه می کند که باید در این مورد نیز آمادگی لازم را داشته باشیم گفت: جهاد کشاورزی باید اطلاع رسانی را برای کاهش خسارات به کشاورزان انجام دهد.

استاندار کرمان با بیان اینکه فرمانداران باید آمادگی کامل در وضعیت پیش بینی شده در بارندگی های اخیر را داشته باشند افزود: فرمانداران باید به طور مستقیم در مواقع بحران مدیریت داشته باشند و مگر در موارد خاص نیاز به کمک های خارج از شهرستان خود نداشته‌ باشند.

زینی وند با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز به طور قطع سطح آمادگی در بالاترین حد را دارد و انبارهای خود را بررسی کند گفت: هشدارها باید لحظه ای به فرمانداران از طریق هواشناسی ارائه شود و اداره کل عشایر نیز باید اطلاع رسانی جدی به عشایر در خصوص بارندگی ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه لایه روبی رودخانه با هماهنگی ارتش به خوبی در استان کرمان انجام شده است افزود: لایه روبی رودخانه‌ها و بازگشایی پل ها در ۹ نقطه در حال انجام است.

استاندار کرمان با بیان اینکه برخی از روستاهای جنوب استان کرمان با کمترین بارندگی زیر سیلاب قرار می گیرند که شاید با تدابیری قابل مدیریت باشند.

زینی وند خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی استان کرمان دستگاه‌های اجرایی آماده و به گوش باشند تا اگر اتفاقی رخ داد در کوتاه ترین زمان و با کمترین تبعات مدیریت شود زیرا کرمان استانی حادثه خیری است.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: مسئولان شهری به ویژه شهرداران و فرمانداران باید در طراحی مبلمان شهری، فضای شهری و ادارای نسبت به مناسب سازی برای این قشر از جامعه توجه داشته باشند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.