حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » بارش برف، یخبندان و تداوم خدمات‌رسانی به سیلزدگان مورموری

 بارش برف، یخبندان و تداوم خدمات‌رسانی به سیلزدگان مورموریبارش برف همراه با کاهش محسوس دما و بروز یخبندان شدید صبحگاهی، تصویب مکرر تاخیر در ساعت فعالیت مراکز آموزشی و ادارات به علت یخبندان، تداوم امداد رسانی به سیلزدگان کلات مورموری آبدانان، تلف شدن یک قلاده پلنگ و انتصاب اولین شهردار زن از اخبار مهم هفته گذشته استان ایلام بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: هفته گذشته برای مردم استان ایلام به ویژه ساکنان نواحی سردسیر و کوهستانی هفته ای خاص بود چرا که بعد از گذشت چندین سال شاهد بارش برف بودند و حضور گسترده مردم در دامان طبیعت، کاهش محسوس دما در این مناطق به ویژه ایلام که دمای کمینه آن به منفی ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر هم رسید و ایجاد یخبندان شدید صبحگاهی که موجب شد هفته گذشته به تصویب ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان فعالیت مراکز آموزشی و ادارات با تاخیر آغاز شود و شرایط نامساعد جوی موجب لغو چندین پرواز فرودگاه شهدای ایلام شد و رانندگان مسیرهای مواصلاتی و گردنه ها برای تردد ملزم به بستن زنجیر چرخ بودند.

رکورد کمینه دمای هوا در شهر ایلام پنجشنبه شب گذشته نسبت به داده های آماری ثبت شده شکسته شد و ثبت دمای ۱۳/۹- در شهر ایلام در طول دوره آماری موجود بی سابقه بوده است و حداقل دمای ثبت شده در ایلام تا قبل از این ۱۳/۶- درجه سانتی گراد بوده که در بهمن ماه ۱۳۸۳ به ثبت رسید.

شرایط نامساعد جوی، بارش برف و یخ زدن باند فرودگاه شهدای ایلام باعث شد پروازهای این فرودگاه در مسیر تهران - ایلام طی روزهای سه و پنجشنبه در ۲ نوبت صبح و ظهر لغو شود.

نجات زن باردار ساکن یکی از روستاهای شهرستان ایوان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در کولاک و برف شدید و انتقال وی به بیمارستان مرکز شهر نیز از اخبار قابل توجه هفته گذشته بود.

هفته گذشته باوجود شرایط نامساعد جوی اما خدمات رسانی و پیگیری وضعیت سیل زدگان کلات مورموری از توابع شهرستان آبدانان ادامه داشت و طبق گفته کارشناسان پیش بینی هواشناسی مقدار بارش بارانی که باعث بروز خسارت و سیلاب در این منطقه شد ۹۹ ملیمتر بوده اما حجم کل دریافتی های موموری در این سامانه بارشی اخیر ۱۱۳ میلیمتر بوده است.

با بروز سیلاب در مورموری استاندار و اعضای ستاد بحران استان بلافاصله راهی منطقه شدند و حسن بهرام ضمن بازید از نقاط آسیب دیده اقدام به تشکیل ستاد مدیریت بحران فوق العاده در موموری کرد تا خدمات رسانی ها به ساکنان این بخش تسریع یابد.

بهرام نیا در جلسه ستاد بحران بخش کلات مورموری آبدانان تاکید کرد که ۱۰۰ درصد خسارت های وارده به وسایل برقی و لوازم خانگی ساکنان این بخش را بنیاد مستضعفان تقبل کرده است و خسارت های وارد آمده به مردم مورموری در اثر بارندگی های اخیر توسط این بنیاد جبران می شود.

طبق گفته استاندار ایلام میزان برآورد خسارت  وارده به اماکن مسکونی، تجاری و زیرساخت های بخش کلات مورموری خسارت وارد شده  موموری ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است که از این میزان خسارت وارده ۹۰ میلیارد تومان مربوط به اماکن عمومی و زیرساخت های شهر و روستاهای تابعه و ۲۰ میلیارد ریال آن نیز خسارت به وسایل و لوازم و اموال شخصی مردم بخش کلات مورموری وارد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند، این رزمایش مشترک را نشانگر اقتدار و نقش آفرینی ایران در منطقه و جهان دانست و تاکید کرد اجرای این رزمایش در شمال اقیانوس هند با فرماندهی ایران بار دیگر قدرت ایران را در جهان به نمایش گذاشت و با وجود جوانان با انگیزه این ملت، روز به روز کشور در حال پیشرفت و قدرت نظامی ایران نیز رو به افزایش است و این سفر برای ایران از نظر همکاری اقتصادی، احداث میادین نفت و گاز، احداث پترو پالایشگاه و تعاملات بانکی بسیار حائر اهمیت بود و هر دو کشور به این همکاری ها نیاز داشتند.

هفته گذشته خبری منعکس شد که موجب ناراحتی افکار عمومی به ویژه دوستداران محیط زیست استان ایلام شد مبنی بر پیدا شدن یک قلاده پلنگ نر بالغ عظیم الجثه آسیب دیده و ناهوشیار که در مسیر جاده مهران پیدا شده بود.

با وجود اینکه این پلنگ آسیب دیده سریعا برای مداوای تکمیلی به کلینیک تخصصی دامپزشکی تهران اعزام شد اما به علت شدت جراحات وارده، شکستگی استخوان های بدن و خونریزی داخلی تلف شد.

هفته پیش با حکم حسن بهرام نیا استاندار ایلام لیلا پیری بعنوان شهردار شهر پهله منصوب شد و معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران در  آیین معارفه گفت: مدیریت شهری پیشانی هر شهری بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است که همه ارگان های مسوول باید با تعامل ، همراهی ، وحدت ، هم افزایی و بهره گیری از همه ظرفیت ها و پیگیری ها به عمران شهری کمک کنند و همه باید با تعامل و برنامه ریزی در تسهیل امور شهر همکاری کنند تا در این منطقه محروم شاهد عمران شهری در شهر پهله باشیم.

کورش عیوضی سرپرست فرمانداری هلیلان از اختصاص ۲۰۲ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان ایلام برای تکمیل طرح های نیمه کاره به منظور محرومیت زدایی شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: ۲۰۲ میلیارد مصوب شده به این شهرستان برای تکمیل طرح حوزه کشاورزی، زیرساختی و عمرانی است که برای تحقق اعتبار مصوب شده ، تمامی مدیران ادارات موظف هستند پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشند.

جهانگیر رستم زاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و دبیر قرارگاه کرونای استان ایلام تاکید کرد همه کارمندان دستگاه های دولتی باید موظف به تزریق دز سوم واکسن کرونا شوند تا ایمنی جامعه تداوم پیدا کند و وضعیت پایدار کرونا اکنون به دلیل افزایش تزریق دز اول و دوم واکسن در جامعه است به همین دلیل باید بسیج همگانی برای تزریق دز سوم مجدد صورت بگیرد چرا که افزایش پوشش واکسیناسیون موجب تداوم حفظ سلامت و پایداری شرایط کرونا در جامعه و استان می شود و با توجه به گزارش های آمده به منظور بررسی میدانی و کنترل بهتر شرایط قرار است نشست آتی قرارگاه کرونا در مهران برگزار و از بازارچه و وضعیت مرز بازدید به عمل آید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.