حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » اشتغال پایدار بیش از 87 نفر و تولید سالانه 16 هزارتن مرغ در یک واحد تولیدی در ایلام

کشتارگاه مرغ مانشت با تولید سالانه 16 هزار تن مرغ توانسته در اشتغال بیش از 87 نفر ثمربخش واقع شود و از آنجایی که کشتارگاه‌ها مستقیما با جان و سلامت مردم ارتباط دارند رفع مشکلات و ساماندهی آن باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: واحد کشتارگاهی مرغ مانشت که به دلیل‌ عدم وجود نقدینگی به حالت تعطیلی موقت درآمده بود و کارگران آن کاری برای انجام نداشتند، با پیگیری مستمر دادستانی فعالیت خود را آغاز کرد.

این کشتارگاه با تولید روزانه ۷۰ تن مرغ و روانه آن به بازارهای مصرف توانسته علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای ۸۷ نفر تولید و صادرات خوبی نیز داشته باشد؛ تولید و صادراتی که ساماندهی آن باید به صورت جدی مورد توجه مسوولین قرار بگیرد.

به دنبال بازدید شبانه گشت مشترک تعزیرات حکومتی ایلام از کشتارگاه سپید مرغ مانشت ایوان به همراه دادستانی در راستای تصمیمات کمیته نظارت بر تامین مایحتاج عمومی و نظارت بر روند تهیه و توزیع مرغ گرم و انجام امور از فرآیند کشتار، استحصال، تولید و بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

 

بررسی نواقص و مشکلات بهداشتی کشتارگاه

علیرضا لطفی مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: در بازدیدی سه ساعته در راستای تصمیمات کمیته نظارت بر تامین مایحتاج عمومی دادستانی و نظارت بر روند تهیه و توزیع مرغ گرم مورد مصرف استان در جریان روند انجام امور از فرآیند کشتار، استحصال، تولید، بسته بندی، نگهداری و حمل نقل از نزدیک مورد بررسی قرار گرفتیم.

وی افزود: مجموعه‌های بازرسی و نظارتی باید با دقت بیشتر بر نحوه توزیع مرغ نظارت کرده و گزارشات مربوط به این موضوع را در اسرع وقت جهت پیگیری اطلاع دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام تصریح کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده، نواقص و مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های مذکور جهت بالا بردن کیفیت گوشت مرغ به مدیران این کشتارگاه‌ها به صورت مکتوب اعلام شد.

وی یادآور شد: اکیپ‌های دستگاه‌های نظارتی استان ایلام و شهرستان ایوان به صورت ویژه بر روند کشتار در کشتارگاه‌های طیور نظارت دارند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف و مغایرت در مجوزهای صادره، مراتب در اسرع وقت به ارگان‌های نظارتی استان اطلاع رسانی می‌شود.

 

سیاست دستگاه قضا رفع موانع تولید است

افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام  یکی از وظایف مسوولان قضایی را بازدید از واحد‌های تولیدی و اطلاع از مشکلات آن واحد‌ها دانست و بیان کرد: از جمله سیاست‌های دستگاه قضا در جهت اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید است.

وی بیان کرد: در این بازدید با اشاره به کمبود سراسری مرغ در سطح کشور و استان به تدابیر اتخاذ شده برای توزیع مرغ و رساندن آن به دست مصرف کننده و رصد مسوولین بر فرآیند توزیع اشاره و جهت رفع کمبود مرغ تدابیری اندیشیده شده است.

 

پیگیری بافرجام دستگاه قضا

یکی از کارگران گفت: در آن زمان حدود ۸۸ کارگر موقتا بیکار بودیم، اما با پیگیری مسوولین و دستگاه قضا دوباره مشغول کار شدیم.

وی بیان کرد: با توجه به سال تولید پشتیبانی و مانع زدایی با در اختیار گذاشتن اعتبارات به کشتارگاه‌ها علاوه بر تولید زمینه اشتغالزایی بهتری برای جوانان بومی فراهم خواهد شد.

شهرستان ایوان با جمعیت ۵۵ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام قرار دارد و دارای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال در قالب ۱۰ اتحادیه در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی است.

از آنجا که کشتارگاه‌ها مستقیماً با جان و سلامت مردم ارتباط دارند؛ ساماندهی این اماکن نیز باید به صورت جدی مورد توجه مسوولین قرار گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.