حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » ایلام، استان پایلوت رصد اجتماعی وزارت کشور شد

ایلام، استان پایلوت رصد اجتماعی وزارت کشور شد مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: استان ایلام با پیگیری های مستمر استاندار به عنوان استان پایلوت توسط مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور برای مطالعات کاهش آسیب های اجتماعی انتخاب شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عهدیه طهماسبی اظهار داشت: چندین کمیته در راستای مطالعه، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ایلام تشکیل شده است.

وی یادآور شد: کمیته های آموزش و اطلاع‌رسانی، درمان، غربالگری، رسانه و آسیب ها، آمار داده ها، محدودیت دسترسی، توانمندسازی و نشاط اجتماعی، پژوهش و مطالعه از جمله کمیته هایی است که تاکنون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایلام فعال شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام تاکید کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی استان ایلام هیات اندیشه ورز با حضور صاحب نظران دانشگاهی به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شده است.

طهماسبی اضافه کرد: نشست های علمی و تخصصی متعددی در دانشگاه ایلام، علوم پزشکی و سازمان بهزیستی در راستای بررسی معضل آسیب های اجتماعی استان برگزار شده و نتایج ارزشمندی را تاکنون در پی داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ ملکشاهی به عنوان شهرستان پایلوت از نظر آسیب های اجتماعی معرفی شد، افزود: ایجاد سه واحد تسهیلگر و جذب اعتبارات لازم در این شهرستان و مساعدت های بنیادهای برکت و علوی و سایر ارگان ها و نهادها منجر شد که در ۶ ماهه نخست امسال بر اساس گزارش های دریافت شده آسیب های اجتماعی در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام از تدوین مستند روزنه امید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در ایلام خبر داد و گفت: این مستند به دفتر معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور ارسال شده است.

طهماسبی در خصوص میزان برگزاری نشست های علمی در ارتباط با کاهش آسیب های اجتماعی استان نیز اظهار داشت: ۱۰ نشست علمی با عناوین کاهش طلاق، خشونت، خودکشی، حاشیه نشینی و آسیب های نوپدید توسط دانشگاه های ایلام و علوم پزشکی برگزار شده است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور درحال برگزاری نشست های تخصصی الزامات و اقتضائات سیاستگذاری اجتماعی پس از کرونا " با هدف  کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا و نشست های تخصصی آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی با شرکت هیات های اندیشه ورز استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور است که امیدواریم با این نشست ها شاهد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور و استان باشیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.