حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » 70 درصد ذخیره خالی سدها با مصرف بهینه کشاورزی و شرب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید کرد:

70 درصد ذخیره خالی سدها با مصرف بهینه کشاورزی و شرب

 70 درصد ذخیره خالی سدها با مصرف بهینه کشاورزی و شربمدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از ۷۰ درصد از ظرفیت خالی سدها و کاهش شدید منابع آبی خبر داد که با مدیریت بهینه مصرف در بخش های کشاورزی و شرب قابل جبران است.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ سید محسن حسینی در جلسه خشکسالی سال جاری و تمهیدات لازم در سد وشمگیر برای مدیریت خشکسالی امسال گفت: در سال گذشته در فروردین ماه حدود 190 میلیون متر مکعب از ذخیره سدها و بارش های مناسب داشتیم ولی در سال جاری ۷۰ درصد از ظرفیت سدهای ما خالی است وبا کاهش شدید منابع آبی رو به رو هستیم، که ضرورت مدیریت بهینه مصرف را نشان می دهد.

وی در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: میزان بارش استان طی 7 ماه سال آبی جاری نسبت به متوسط بلند مدت با کاهش 32 درصدی مواجه بوده است. همچنین در ایستگاه های ارتفاعات  نیز دما طی این مدت 4 دهم درجه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این کاهش بارش ها وافزایش دما موجب شده است در رودخانه های بالادست و سرشاخه ها حدود 44 درصد و در ایستگاه های رودخانه های اصلی بالغ بر 65 درصد کاهش آبدهی داشته باشیم.

 حسینی افزود: در بخش آب زیرزمینی هم تقریبا 200 میلیون متر مکعب نسبت به متوسط 18 ساله، کاهش ذخیره آب داشتیم.

وی با بیان اینکه سدهای احداث شده در مسیر اصلی گرگانرود سالانه حدود 40 هزار هکتار از اراضی را در مسیر رودخانه و شبکه سدها آبیاری می کنند، گفت: برای آبیاری 40 هزار هکتار اراضی ، نیاز پایداری سدها، تبخیر و پرت  آب در رودخانه ها و مسیر 250 میلیون متر مکعب سالانه نیاز آبی استان است، که در سال گذشته در فروردین ماه حدود 190 میلیون متر مکعب از ذخیره سدها و بارش های مناسب داشتیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.