حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » صفر تا صد اجرای طرح ملی مسکن از زبان مدیرکل بنیاد مسکن گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: پیرو تاکیدات استاندار گلستان در راستای بررسی مصوبات شورای مسکن استان در شهرستان‌های مختلف، در دو روز گذشته جلسات بررسی این مصوبات به صورت حضوری در کل شهرستان‌ها در مورد تامین زمین با حضور مدیرکل بازرسی استانداری گلستان و مسئولان مرتبط انجام شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: سید محمد حسینی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار اظهار کرد: پیرو تاکیدات استاندار گلستان در راستای بررسی مصوبات شورای مسکن استان در شهرستان‌های مختلف، در دو روز گذشته جلسات بررسی این مصوبات به صورت حضوری در کل شهرستان‌ها در مورد تامین زمین با حضور مدیرکل بازرسی استانداری گلستان و مسئولان مرتبط انجام شد.

وی تصریح کرد: شهرستان گرگان دارای ۹۳ روستا بوده که از این تعداد ۸۴ روستا دارای اراضی ملی بوده و تاکنون در ۲۵ روستا، اراضی به مساحت ۴۴ هکتار از منابع طبیعی و حدود ۲۲ هزار مترمربع از محل اراضی مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی و به بنیاد مسکن واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: سهمیه امسال شهرستان گرگان از محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی تعداد یک هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین در شهرستان گنبدکاووس با توجه به بیشترین تعداد روستا در گلستان سرعت بیشتری خواهد گرفت ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس دارای ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت بوده که تاکنون زمین موردنیاز در ۲۵ روستا تامین شده و در ۶۰ روستای دیگر اراضی منابع طبیعی و ملی در حال شناسایی بوده که مجموعاً مساحت آن‌ها به یک هزار هکتار می رسد.

حسینی گفت: سهمیه شهرستان گنبدکاووس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی بوده و تلاش داریم روند تامین زمین را سرعت دهیم.

وی با اشاره به اینکه سهمیه امسال شهرستان آزادشهر ۶۹۰ واحد مسکونی روستایی است گفت: از تعداد ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ازادشهر تاکنون زمین موردنیاز در ۳۰ روستا شناسایی و در ۱۸ روستا مساحتی حدود ۳۷ هکتار واگذار شده و پروسه واگذاری ۴۰ هکتار دیگر به بنیاد مسکن در حال انجام است.

 

کمبود زمین مشکل اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کردکوی

وی درباره اخرین وضعیت تامین زمین در شهرستان کردکوی ابراز کرد: متاسفانه در این شهرستان با کمبود زمین برای احداث مسکن ملی بوده و تاکنون ۱۱ هکتار از اراضی منابع ملی در ۹ روستا شناسایی و به بنیاد مسکن واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: برای رفع مشکل تامین زمین در روستاهای کردکوی قرار شد ظرف مدت ۱۰ روز اعضای شورای مسکن اراضی مازاد دستگاه های دولتی را شناسایی و معرفی کنند.

 

سهمیه شهرستان های گمیشان و بندر ترکمن ۶۵۰ واحد مسکن روستایی است

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بندرترکمن دارای ۲۵ روستا بوده و تاکنون حدود ۳۴ هکتار از اراضی ملی در چهار روستا به بنیاد مسکن واگذار و اراضی مازاد دستگاه های دولتی در چهار روستای دیگر شناسایی و در حال واگذاری است.

حسینی بیان کرد: در شهر سیجوال نیز بیش از هفت هکتار از اراضی منابع طبیعی شناسایی و به بنیاد مسکن تحویل شده است.در شهرستان گمیشان از ۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در هفت روستا شناسایی و در حال تملک بنیاد مسکن است.

وی گفت: سهمیه امسال شهرستان بندر ترکمن تعداد ۳۵۰ واحد مسکونی روستایی و سهمیه شهرستان گمیشان تعداد ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

 

عدم استقبال مردم بندرگز از طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: متاسفانه در شهرستان بندرگز علاوه بر فقر زمین و کمبود ان متقاضیان موثر نیز از این طرح استقبال نکرده و تنها ۱۹۵ نفر ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از تعداد ۲۴ روستا در این شهرستان حدود ۳ هکتار زمین موردنیاز در هشت روستا شناسایی و تامین شده است.

حسینی گفت: در شهر بندرگز ۲ قطعه زمین و در شهر نوکنده یک قطعه زمین تامین شده و تعداد ۵۶ واحد مسکن در قالب یک پروژه در این شهر در حال احداث است.

وی ابراز کرد: سهمیه شهرستان مینودشت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۰۰ واحد مسکن روستایی بوده که تاکنون از ۷۲ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در ۲۴ روستا اراضی منابع طبیعی شناسایی شده و در حال واگذاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه ۳۲ روستای رامیان فاقد اراضی ملی بوده گفت: شهرستان رامیان دارای ۶۲ روستا بوده که تاکنون ۵۸ هکتار اراضی منابع ملی در ۱۹ روستا شناسایی و تحویل شده و متاسفانه ۳۲ روستای این شهرستان فاقد اراضی ملی و منابع طبیعی بوده که در حال رایزنی برای تامین زمین از روش های دیگر هستیم.

 

افتتاح ۶۰ واحد مسکن روستایی در آق قلا در هفته دولت

حسینی از بهره برداری ۶۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان آق قلا خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده به احتمال زیاد برنامه متمرکز ما در هفته دولت در روستای وحدت شهرستان اق قلا با افتتاح ۶۰ واحد‌ مسکن روستایی خواهد بود.

وی اظهار کرد: تاکنون در ۶۰ درصد روستاهای این شهرستان زمین مورد نیاز تامین شده و با توجه به اینکه این شهر دارای جمعیت بالای ۲۵ خانوار بوده با توافق اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن قرار است احداث مسکن در روستاها و شهر اق قلا توسط بنیاد مسکن انجام شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.