حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » طاهری اینگونه پرچمدار انقلابیون ماند

طاهری اینگونه پرچمدار انقلابیون ماند

کاوش نیوز-یوسف مهقانی، درچهارم تیرماه 1395 ، یعنی پنج سال پیش در کانال "چراغ" نوشتم حجت الاسلام دکترسیدعلی طاهری برخلاف انتظاراکثریت دوستان - پایتخت را رها کرد و درشهر پدری یعنی گرگان مقیم شد . رفتاری که حتی فراتر از تعجب، انتقاد برخی را نیز برانگیخت و البته تتمه همه نیتها به این ختم میشدکه اگر طاهری درتهران میماند بر حسب موقعیتی که بدست آورده بود می توانست مقبولیتش  را بیشتر نماید.!
آنجا گفتم حضور در گرگان آنهم در شهری که برحسب خاطرات تلخ و ملس!، سیاست‌زدگی آن برعقلانیت سیاسی چیره داشته کار آسانی نبود.
حتی درآخرین انتخابات که شرکت نمود ( دهمین دوره انتخابات مجلس) فراتر از رقیبان سیاسی  مخالف،  برخی از رفقای دیروز و حال حوصله متانت سیاسی ، از کف داده و مقابلش ایستادند ودراین میان علیرغم موضعگیری گسترده علاقمندان بابت آن قد کشیدنهای حداقل بی موقع، وی در پیدا وپنهان وارد موضعگیری نشد.
اما سیدعلی طاهری در انتخابات یازدهمین دوره برحسب اوج رسیدن بی اعتمادی مردم ، نسبت به شعارهای دهان پر کن ائتلاف تدبیری_اصلاح‌طلبی که فضا برای حضور یک انقلابی شش‌دانگ فراهم بود باز صبرپیشه کرد و درمسیر انتخابات قدم ننهاد که برای نگارنده این سطور در آن مقطع سوال بود، تا کی سیدعلی طاهری قصد دارد سکوت نموده و پشت پا به مسئولیتهایی  که فضای آن برایش کاملاً مهیا بود بزند؟!
درانتخابات ریاست جمهوری اخیر گرچه بظاهر شرایط برای پیروزی جریان آیت الله رئیسی در استان گلستان فراهم بوده ، لیکن «معما چو سهل شود،  سخت تر شود!» ، بسیاری که پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی را محتمل جدی می پنداشتند ، فرصتها را مغتنم شمرده وبه دنبال اخذ حکمی ، در برابرش هماورد طلبی نموده ، تا آنجاییکه نگارنده به طنز در محفلی گفتم" تعداد احکام به دستان ستاد آقای رئیسی از شهروندانی که قرارشده رای بدهند هم بیشتر شده است "!
علیهذا آیت الله سید ابراهیم رئیسی حرمت، محوریت طاهری را اهمیت داد  و حکم "ریاست شورای هماهنگی ستادهای رئیسی " در استان گلستان را اعطایش نمود و بر حسب یاری الهی نتایج درخور شان نهایی آنچنان رقم خورد که همگان میدانند.
کافیست به سرنوشت مجموعه هایی مانند سازمان مجاهدین خلق (فرقه رجوی) ، سازمان مجاهدین انقلاب ، حزب مشارکت،  حتی مجموعه های بظاهر خودی که درهمین اثنای یکی دودهه اخیر شکل گرفته بررسی تامل نموده که هریک اندازه میل به ماجراجویی خویش، هزینه های زیادی  حتی تا آنسوی عداوت، برگردن نظام افکندند، لیکن دربرهه شکل گیری وجهه مشترک همه این مجموعه ها ، فقدان محوری یک روحانی مکتبی در راس ان بوده که با نگاه حاذق خویش مانع از انحرافات گردد.
اما ماموریت بزرگ جبهه انقلاب تازه شروع شده است و بسان باغبانی که درختانی را چندسال شبانه روز مراقبت نموده، بهره وری سالم از میوها  موجب شیرینی آن صیانت خواهد بود .
اکنون مهمترین موضوع فارغ از هرچیز انتخاب "استاندار انقلابی بومی" بوده که  بتواند"جامع محور حول وحدت حداکثری" جبهه نیروهای انقلاب را ساماندهی نمایدو بنابه تجربه نه چندان موفق پیشین، آزمودن مجدد حضور استاندار غیربومی  تکرار خطای مکرر گذشته است.
وفاق جهان بینی مجمع محترم نمایندگان و هماهنگی لازم با ریاست شورای هماهنگی ستادهای آیت الله رئیسی و سایر الیت های موثر در اجرای این سیاست اثرگذار ضرورت انکارناپذیر است.
اکنون که در بیانیه سیدعلی طاهری رویکرد سهم خواهی ها ، بابهره از تجارب عبرت آمیز پیشین نهی تاکیدی شده ، باید فضای گفتمان مابین عوامل ذکر شده بالا، مجموعه های تشکیلاتی منسجم ، شخصیتهای انقلابی ، نسل جوان متعهد مکتب محور(انقلابی) ایجاد گردد والا سایه نشینان و تشکیلات به ظاهر منسجم اما چند نفره که بواسطه پایگاههای باهدف جلب توجه، خبر پراکنی میکنند، نمیتوانند دغدغه های دولت انقلابی آیت الله رئیسی را در سطح استان پیاده نمایند.
با احترام و تواضع دربرابر مدیران نسل اول بنظر می آید جبهه انقلاب ، بواسطه  سرمایه های گرانقدر نسل سوم و چهارم و... که داشته با وفاق حول مدیریت جبهه انقلابی  میتوانند اتفاقی نوین را رقم بزنند./


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.