حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » 110 تن عسل در گالیکش تولید شد

 110 تن عسل در گالیکش تولید شدمدیر جهاد کشاورزی گالیکش اعلام کرد: زنبورداران این شهرستان در سالجاری تاکنون 110 تن عسل تولید کرده اند و تولید این ماده غذایی مقوی ادامه دارد.

...

کاوش نیوز: سید حمزه موسوی افزود: 80 تن از این مقدار از نوع عسل نمدار است که از نظر کیفیت کم نظیر بوده و مابقی حاصل شهد گل کلزا و سایر گل و گیاهان موجود در عرصه طبیعت این شهرستان بخصوص در مناطق کوهستانی می باشد.

وی پیش بینی تولید نهایی امسال عسل در گالیکش را 150 تن اعلام کرد و گفت: در سال گذشته به لحاظ فراهم بودن شرایط آب و هوایی مساعد و وجود گل و گیاهان شهدزای فراوان در مناطق جنگلی و دشت این شهرستان، برداشت عسل به بیش از 210 تن رسید و بیشترین میزان برداشت نسبت به سال های گذشته اتفاق افتاد.

موسوی خاطرنشان کرد: اداره فنی و حرفه ای شهرستان با هدف ارتقاع سطح دانش زنبورداران امسال در دو مرحله برای 150 نفر و در سال گذشته نیز برای 70 زنبوردار کلاس آموزشی دایر کرد و در همین رابطه در سالی که گذشت جهاد کشاورزی شهرستان نیز با برگزاری پنج دوره، روش های صحیح و علمی پرورش زنبور و تولید عسل را به 400 کارآموز آموزش داد.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با بیان اینکه زنبورداران شهرستان گالیکش فعالیتی در زمینه تولید محصولاتی همچون گرده گل، ژل رویال، زهر زنبور، ملکه، موم و بره موم که از تولیدات درآمدزای این صنعت به شمار می آید، ندارند، یادآور شد: فقدان شرکت تعاونی زنبورداران، فعالیت تجربی زنبورداران و هزینه بر بودن این تولیدات از جمله دلایل این امر است.

وی افزود: فعال نبودن زنبورداران گالیکش در تولید محصولاتی غیر از عسل، آنها را از دریافت خدمات و تسهیلات مرتبط در این زمینه محروم کرده ولی با این وجود در سال جاری به 15 زنبوردار مبلغ 6 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا شد.

موسوی از اقدام برای تشکیل شرکت تعاونی زنبورداران این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه مراحل نهایی این امر در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شرکت تعاونی زنبورداران گالیکش تشکیل شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.