حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » جذب مردم به سینما مهم‌تر از اکران‌های متعدد/ از پردیس سینمایی گنبدکاووس استفاده بهینه شود

جذب مردم به سینما مهم‌تر از اکران‌های متعدد/ از پردیس سینمایی گنبدکاووس استفاده بهینه شود یک نویسنده گنبدی گفت: این روزها باید اول مردم را با به کارگیری روش‌هایی به سینما جذب کرد سپس به فکر اکران فیلم‌های متعدد بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: هادی خرمالی نویسنده اهل گنبدکاووس با ابراز خرسندی از بازسازی پردیس سینمایی مهر وحدت گنبد با نام قبلی سینما هجرت که توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنری انجام گرفته است، اظهار کرد: هر حرکتی در راستای ارتقا و رشد کیفی فرهنگ و هنر یک شهر قطعا مفید و اثرگذار و قابل ستایش است.

وی تصریح کرد: اینکه یک سینمای تک‌سالنه نیمه‌فعال تبدیل به پردیس سینمایی ۶ سالنه شود، برای شهرستان گنبد بسیار اتفاق خوبی‌ست اما باید از آن استفاده بهینه کرد یعنی تنها به نمایش فیلم‌ اکتفا نکرد و از آن برای معرفی دیگر رشته‌های هنری و برگزاری مراسم‌های بزرگداشت و کلاس‌های آموزشی بهره برد.

این نویسنده گنبدی با بیان اینکه یکی از مراسم‌هایی که در شهر گنبد به‌طور پُرشور برگزار می‌شود هفته مختومقُلی‌ست، عنوان کرد: پردیس سینمایی مهر وحدت گنبد زین پس می‌تواند متولی برگزاری چنین هفته‌ها و همایش‌هایی برای معرفی هر چه بیشتر آن به مخاطبان باشد و اتفاقات خوبی را رقم بزند.

خرمالی با بیان اینکه پردیس سینمایی مهر وحدت با نام قبلی هجرت پیش از انقلاب نیاگارا نام داشت، بیان کرد: اولین فیلمی که در این سینما دیدم «شعله» نام داشت که اثری هندی بود اما به عنوان یک اهل قلم می‌گویم که این سینما تا سال‌های اخیر فقط اسم سینما را یدک می‌کشید و نامش تغییر کرد یعنی به عنوان یک مکان هنری از آن آنچنان بهره‌ای برده نمی‌شد ضمن اینکه یک سالن سینما نیز بیشتر نداشت و نمی‌توانست فیلم‌های متعددی اکران کرد.

وی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی باعث شده است سینماها با افت مخاطب مواجه شوند، ابراز کرد: البته این اتفاق به بی‌توجهی مسؤولان نسبت به سینماها نیز باز می‌گردد. این روزها باید اول مردم را با به کارگیری روش‌هایی به سینما جذب کرد سپس به فکر اکران فیلم‌های متعدد بود.

این نویسنده گنبدی با اشاره به اینکه بین شهرستان گنبد و شهر گرگان متاسفانه یک دیوار نامرئی وجود دارد، ادامه داد: علاقه‌مندان و هنرجویان زیادی برای رسیدن به آنچه که در رشته‌های هنری مدنظرشان است، مجبور به مهاجرت و یا سفر به شهر گرگان هستند چراکه مرکز شهر و همه امکانات در آنجا جمع شده است.

خرمالی تاکید کرد: البته دوستان چه بخواهند چه نخواهند شهرستان گنبد در سطح جهان مشهور است اما پسندیده نیست که به آن توجهی نشود چرا که شهرستان گنبد چهره‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارد و باید به آن نگاه خاص و ویژه‌ای بشود.

وی اضافه کرد: شهرستان گنبدکاووس تنها یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که می‌توان در زمان‌های خاص از آن بهره برد اما امیدوارم با بازسازی پردیس سینمایی مهر وحدت فضایی در اختیار چهره‌های فرهنگی و هنری و علاقه‌مندان به هنر قرار بگیرد تا اولا هنرهای خود را به نمایش بگذارند و ثانیا هنرجویان از وجود استادان در این زمینه بهره ببرند.

این نویسنده گنبدی در پایان با بیان اینکه در این شهرستان اقوام مختلف با فرهنگ‌های خاص ساکن هستند که باید به ایران معرفی شوند، خاطرنشان کرد: من به عنوان اهل قلم تلاش کردم این موضوع را با مخاطبانم به اشتراک بگذارم و فرهنگ زادگاهم را معرفی کنم و امیدوارم چنین اتفاقی حوزه فیلمسازی نیز رخ بدهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.