حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » بانوی گیلانی به اردوی تیم ملی کبدی دعوت شد

ساهره اصلانی ورزشکار گیلانی به اردوی تیم ملی کبدی بانوان ایران دعوت شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: از سوی کادرفنی تیم ملی کبدی بانوان، زبده ترین ورزشکاران این رشته از استان های مختلف به مرحله نخست اردوی تیم ملی دعوت شدند که ساهره اصلانی از گیلان نیز جزو دعوت شدگان است.

این ورزشکار استان گیلان به همراه سایر دعوت شدگان به مرحله انخست اردوی تیم ملی کبدی بانوان کشور، باید از روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه جاری در دور جدید تمرینات تیم ملی حضور یابند.

دور جدید تمرینات تیم ملی کبدی بانوان ایران تا روز ۲۶ آبان ماه برپا خواهد بود که دعوت شدگان به این اردو، مراحل آماده سازی خود را زیرنظر شایان جین سرمربی هندی تیم ملی کبدی بانوان دنبال می کنند.تیم ملی کبدی بانوان برای حضور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو چین آماده می شود.

همچنین هاجر شاهین کمال دیگر بانوی گیلانی، به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون کبدی، در مرحله نخست اردوی تیم ملی بانوان حضور خواهد یافت که وی سابقه ۱۲ سال حضور در تیم ملی کبدی ، کسب عنوان نایب قهرمانی جهان، مسئول کبدی بسیج سپاه قدس گیلان و سرمربیگری تیم کبدی گیلان را در کارنامه دارد.

پیش از این نیز، فرهاد رحیمی ، معین مشفق و علی پورقاسمی از استان گیلان در مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی کبدی مردان کشور در قزوین حضور یافتند.

کبدی یکی از ورزش های زیباست که از دیرباز با نام های مختلف همچون "زو" و "شیرین دودو"در گیلان انجام می شده و این استان ورزشکاران شایسته ای را در این رشته ورزشی دارد که همواره در تیم های ملی کبدی در هر ۲ بخش بانوان و آقایان حضور دارند. گیلان یکی از قطب های ورزش کبدی کشور است به خصوص شهرستان تالش که استعداد و پتانسیل بسیار بالایی در این رشته دارد.

کبدی ورزش سنتی هند، پاکستان و ایران می‌باشد که نخستین‌ بار در بازی‌های المپیک سال ۱۹۳۶ به عنوان یک رشته نمایشی در المپیک برلین به‌نمایش درآمد. هم‌چنین رشته کبدی در بازی‌های آسیایی چین ۱۹۹۰ گنجانده شد و از همان زمان به‌ عنوان یکی از رشته‌های رسمی بازی‌ های آسیایی وجود داشته‌ است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.