حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » گمرک به ابزار روز مقابله با قاچاق کالا مجهز شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: دوره پایش چشمی و دستی کنترل کالا در مرزها به سر آمده و اداره گمرک شهرستان باید در کنار استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری، به ابزارهای روز و سریع کنترل و بررسی صادرات و واردات مجهز شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سعید میرقربانی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا، تامین سگ های موادیاب و دستگاه های پایش تصویری کالاها را برای گمرک لازم دانست و با اشاره به سابقه فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در آستارا بر بروزرسانی تجهیزات کنترلی دستگاه های نظارتی تاکید کرد.

وی با اشاره به قاچاق لوازم آرایشی بر آگاه سازی خانواده ها از مضرات استفاده از این قبیل کالاهای فاقد استاندارد و تاییدیه تاکید کرد و از مسئولان امر خواست از عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید مستمر داشته باشند.

وی ورود کالای قاچاق به آستارا را ناشی از کم کاری برخی دستگاه ها اعلام کرد و تقویت کنترل ها، اصلاح رویه های نظارتی و همکاری بیشتر و سازنده اعضای ستاد کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا با ابراز تاسف از پیگیری یا اجرا نشدن برخی مصوبات این جلسات گفت: این شهرستان با سه مرز فعال خاکی، آبی و ریلی در همسایگی جمهوری آذربایجان از اهمیت مرزی خاصی برخوردار است و باید این جلسات، خروجی مثبت و سازنده ای داشته باشد.

در ادامه این جلسه کارشناس اداره کل گمرک آستارا از تشکیل ۱۱۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در سال ۹۹ و ارجاع آنها به محاکم قضایی خبر داد و مسئولان سایر دستگاه های اداری نیز از عملکرد خود در این زمینه گزارشی ارائه کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.