حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » ۱۲۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان کودکان قم بستری هستند

۱۲۰ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان کودکان قم بستری هستندرییس بیمارستان حضرت معصومه(س) قم گفت: در حال حاضر ۱۲۰ کودک با علایم مشکوک به ویروس کرونا در این بیمارستان که مختص کودکان است، بستری هستند و درصد بالایی از آنان در خانواده‌هایی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: جواد تفرجی افزود: در طول یک ماه گذشته تعداد بستری‌ها به‌صورت چشمگیری به‌ویژه در سنین زیر پنج سال افزایش یافته و متاسفانه مرگ‌ومیر نیز در این رنج سنی بوده‌است.

وی با اشاره به مرگ چهار کودک زیر پنج سال در یک ماه گذشته، اضافه کرد: در حال حاضر چهار کودک مشکوک به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان حضرت معصومه(س) بستری هستند.

وی با بیان این‌که هفته گذشته هیچ مورد فوتی میان کودکان گزارش نشد، ادامه داد: کودکان با علایم سرماخوردگی، تب و سرفه و گاهی نیز همراه با اسهال و استفراغ به بیمارستان مراجعه می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد به‌صورت سرپایی بهبود می‌یابند.

تفرجی بیان کرد: در برخی کودکان علایم بیماری به‌صورت درگیری ریوی، تنگی نفس و عفونت است که این گروه نیاز به بستری دارند.

وی با اشاره به رنج سنی کودکان مبتلا، افزود: در بیمارستان حضرت معصومه(س) نوزادانی بستری هستند که از بدو تولد به دلیل ابتلای مادر و یا خانواده، درگیر بیماری کرونا شده‌اند،آنان که بیشتر علایم در آن‌ها به‌صورت درگیری ریوی، تنگی نفس و افت اکسیژن است،‌ در ان آی سی یو بیمارستان بستری می‌شوند.

وی افزود: با افزایش تعداد بیماران،‌ هماهنگی بین بیمارستان حضرت معصومه(س) و فرقانی انجام شد تا در صورت نیاز بیماران به آنجا منتقل شوند که تاکنون نیاز نشده‌است.

رییس بیمارستان حضرت معصومه(س) با تاکید بر تزریق واکسن به کودکان پنج تا ۱۲ سال، تصریح کرد: درگیری کودکان در خانواده‌هایی بوده که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، اگر واکسن زده بودند درگیری کمتر بود.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا از انتشار بیماری کرونا جلوگیری شود.

وضعیت کرونایی قم که از روز ۵ آذرماه به رنگ آبی درآمده بود، از چهارم بهمن‌ماه به رنگ زرد و از هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز درآمد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.