حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » پیک پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم است

استاندار قم با بیان اینکه نباید اجازه عادی‌انگاری شرایط دشوار کنونی در جامعه داده شود، گفت: در قالب آمار و اطلاعات موج پنجم سهمگین‌ترین موج کرونایی قم از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران، افزود: دکتر روحانی ۸۸ جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را بصورت مستقیم برگزار و مدیریت کرد که با تصمیمات اخذ شده در آن ۴ موج بیماری پشت سر گذاشته شد اما موج پنجم از تمامی موج های قبلی سهمگین تر است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم هرگونه تجمعی که باعث شیوع بیشتر ویروس شود باید با طرح های ابتکاری به سمت رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به نظرات کارشناسی مرکز بهداشت قم سوق داده شود.

سرمست گفت: برای بهبود روند واکسیناسیون در قم باید تعداد مراکز تزریق واکسن دست کم به ۲۰ مرکز افزایش یابد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل های کمتر از ۷۰ درصد از اصناف استان پذیرفتنی نیست و برای بهبود وضعیت نامطلوب کنونی باید بر حجم نظارت و برخوردهای بازدارنده افزوده شود.

استاندار قم گفت: دوران گذر و جابه جایی قدرت طی چند هفته آینده نباید مانع دقت نظر و کم شدن انگیزه کاری شود.

وی ابراز داشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های اقناع کننده نباید شاهد دپوی واکسن در استان باشیم و تمام گروه های هدف در بالاترین حد ممکن واکسینه شوند.

 

بیشتر فوتی‌های کرونایی افرادی هستند که واکسن نزده‌اند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه ابراز کرد: با توجه به دغدغه ها و چالش های معیشتی که مانعی مهم در مدیریت کرونا می شود بهترین راهکار تسریع در واکسیناسیون است.

بیژن سلیمانپور گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اکثریت فوتی های کرونایی در این استان را افرادی شامل می شوند که واکسن تزریق نکرده اند.

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: قم به دلیل ویژگی زائرپذیری و کنترل بیماری باید دست کم به مدت دو هفته بصورت کامل تعطیل شده و اجازه هیچگونه ورود خودرو و افراد غیربومی داده نشود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.