حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » وضعیت قم نارنجی اما خطر کرونا همچنان برجاست

در ادامه روند اجرای محدودیت‌ها؛

وضعیت قم نارنجی اما خطر کرونا همچنان برجاست

وضعیت قم نارنجی اما خطر کرونا همچنان برجاستبر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت استان در جدیدترین تقسیم بندی صورت گرفته در خصوص شیوع ویروس کرونا به رنگ نارنجی درآمد، اما تاکید شده است که هرگونه سهل انگاری منجر به قرمز شدن مجدد وضعیت قم خواهد شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: در همین رابطه پس از گذشت یازده‌روز از طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از تبدیل شدن رنگ کرونایی استان قم به رنگ نارنجی خبر داد.

محمد رضا قدیر افزود: طبق رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، استان قم از ۱۵ آذر ماه به عنوان استانی با رنگ نارنجی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: رنگ نارنجی به معنی اتمام کرونا نیست و در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی و تذکرها هر لحظه ممکن است، مجدد به وضعیت قرمز برگردیم.

 

فوت هشت شهروند و سایه سیاه کرونا بر سر قم

خبر درگذشت هشت شهروند در اثر کرونا که روز گذشته توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام شد بار دیگر نشان داد سایه سیاه کرونا بر سر این استان همچنان باقی است.

قدیر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به یازدهم آذرماه ۱۳۹۹، ۵۳ تن در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۱ تن در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی همچنین گفت: ۴۰ تن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترخیص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: در حال حاضر ۳۶۷ تن بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان هستند که حال ۷۶ تن آنها وخیم است.

وی اعلام داشت: همچنین متاسفانه طی این مدت هشت تن از بیماران کرونا مثبت جان خود را از دست دادند.

 

 همشهریان از کاهش آمار بستری بیماران کرونایی صیانت کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین تاکید کرد: کاهش بیماران بستری کووید ۱۹ و نیز کاهش میزان مرگ و میر جز با همکاری و همدلی مردم عزیز و فهیم قم از یک سو و تلاش غیورمردان و زنان کادر بهداشت و درمان از سوی دیگر میسر نبود.

وی افزود: بیاییم با رعایت موازین بهداشتی این دستاورد را کامل کرده و سپس از آن صیانت کنیم تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس و تعداد بستری و مرگ و میر را با لطف خداوند به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: هم استانی های عزیز قمی باید بدانند که هنوز در نیمه راه هستیم و نباید شتاب زده عمل کنیم؛ استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و عدم حضور در تجمعات،بهره گیری از خدمات غیرحضوری و دعا و استعانت از درگاه الهی، سرلوحه زندگی ما قرار گیرد، تا بتوانیم از این گردنه و پیچ مخاطره آمیز دوران به سلامتی عبور کنیم.

 

برخورد قاطعانه با ناقضین پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی در قم 

بر اساس گزارش نهادهای متولی اجرای پروتکل‌های بهداشتی روز گذشته قم پر پلمب ترین روز محدودیت‌های کرونایی را تجربه کرد؛ ۱۳ پلمب در نقاط مختلف شهرصورت گرفت.

از جمله پلمب های روز یازدهم آذر می‌توان به پلمب صنوف غیر ضرور همچون آبمیوه و بستنی فروشی، باشگاه ورزشی، قهوه فروشی، پیراشکی فروشی، لباس فروشی، شیرینی پزی، کافه قهوه، نمایشگاه اتومبیل و دیگر موارد اشاره نمود. 
موارد فوق به دلیل فعالیت غیر مجاز و عدم رعایت محدودیت‌ها و یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حین فعالیت صورت پذیرفته است. 

بر اساس این گزارش از همشهریان گرامی تقاضا شده است در آستانه ورود استان قم به وضعیت نارنجی با صبوری بیشتر و رعایت محدودیت‌های اعلام شده و پروتکل‌های بهداشتی مدافعین سلامت در حوزه بهداشت را یاری فرمایند تا نه تنها از وضعیت قرمز خارج شده بلکه به وضعیت زرد و سفید رسیده و غلبه بر این ویروس منحوس محقق شود.

 

۷۰۰ مورد بازرسی صنفی در طرح ناظران سلامت قم انجام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز با تشریح عملکرد این جمعیت در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: از چهارم آذرماه تاکنون ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان درطرح ملی ناظران سلامت با مشارکت ۲۱۰ تن از اعضای داوطلب این جمعیت انجام شد.

محمدرضا بهرامی بیان کرد: بعد از اجرای طرح آمران سلامت و مورد قبول واقع شدن این طرح از سوی مسئولان و مردم دربحث مبارزه با ویروس کرونا، طی یک همکاری مشترک با وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین طرح ناظران سلامت در استان همزمان با سراسر کشور درحال اجراست.

وی افزود: طرح ملی ناظران سلامت در راستای اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر با محوریت حمایتی از زندگی و سلامت انسان ها و تاکید بر رعایت احترام و کرامت انسان ها برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت در سراسر استان قم اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه های علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا صورت می‌پذیرد.

بهرامی تصریح کرد: آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شهروندان، توسعه آموزش‌ های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌ پذیر از کرونا از برنامه‌های این طرح است.

وی بیان داشت: بیش از ۲۱۰ تن از اعضای داوطلب به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان جهت همکاری در طرح ناظران سلامت در کمیته ارزیابی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی معرفی شده‌اند که نشست‌های آموزشی و توجیهی این طرح توسط کارشناسان مرکز بهداشت در قالب ۱۴ گروه ۱۵ نفره برگزار شد.

بهرامی به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای، فرهنگی و علمی در مرکز امور جوانان هلال احمر اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مجازی و وبینارهای علمی با موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، مهارت‌های زندگی، صلح و دوستی و حمایت‌های روانی در ایام کرونا از دیگر برنامه‌های آموزشی این مرکز بود.

وی با اشاره به رونمایی و شروع آموزش‌های مجازی امدادوکمک‌های اولیه در معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر گفت: با شیوع ویروس کرونا دوره‌های کمک‌های اولیه و همچنین دوره‌های عمومی و تخصصی امدادونجات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: تهیه و توزیع ۱۴ عنوان بروشور و پوستر آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، تهیه و توزیع ۱۰ عنوان موشن گرافی درباره راه‌های مقابله با ویروس کرونا، تهیه و توزیع بیش از ۱۵ عنوان بروشور در خصوص مداخلات روانی اجتماعی ناشی از کرونا را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

 

مصرف پهن باند اینترنت درقم ۴۰ درصد افزایش یافت

همچنین سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان اینکه با تشدید محدودیت‌های کرونایی، مصرف پهن باند در قم ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: به دلیل ایجاد زیرساخت‌های مناسب ارتباطی در سطح استان هیچ نگرانی درمورد افزایش مصرف اینترنت درقم وجود ندارد.

جواد غلام پور با تاکید برضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح استان به ویژه درایام شیوع کرونا افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دراستان موجب شده تا در شرایط بحرانی و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، ارتباطات در قم در شرایط پایداری قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت پهن باند ورودی  استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و بطور میانگین مصرف استان ۸۶ گیگابیت می‌باشد که مصرف استان در اوج مصرف درایام قرمز کرونایی تا رکورد ۹۱ گیگابیت بر ثانیه افزایش داشته‌است.

وی گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت استان در موج اول شیوع کرونا در قم، با افزایش زیر ساخت‌های پهنای باند، خدمات دیتای استان را در اختیار مشترکین قرارداد و هم اکنون با ایجاد گشت‌های نظارت بر شبکه‌های زیرساختی استان، از هر گونه اختلال در شبکه جلوگیری می‌کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در این استان را مناسب دانست و تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی استان، آمادگی لازم برای مصرف بیشتر اینترنت نیز فراهم بوده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

غلام‌پور با اشاره به وضعیت پایداری ارتباطات در سطح روستاهای استان نیز گفت: با افزایش  ایستگاه‌های تلفن همراه و نیز ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه، شاهد پایداری ارتباطات ثابت و همراه در سطح استان بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم درادامه تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه، مخابرات منطقه و شرکت‌های FCP  نیز آمادگی خود را برای  ارایه باکیفیت خدمات پهنای باند به مشترکین اعلام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی موجب کاهش شکاف دیجیتال در مناطق شهری و روستایی قم شده است گفت: اجرای طرح های توسعه‌ای فیبر نوری، ارتقای تکنولوژی و افزایش ایستگاه‌های سایت‌های تلفن همراه، راه اندازی سرویس اینترنت ثابت پرسرعت VDSL موجب شده تا زیرساخت‌های بسیار مناسب ارتباطی برای اجرای طرح های پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در قم فراهم باشد.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.