حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » موفقیت های نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه به دست آمده است

موفقیت های نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه به دست آمده استرئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 40 سال از عمر حکومت اسلامی و استقرار ولایت فقیه در این کشور می گذرد و در این سال ها بسیاری از موفقیت های ایران در دنیا در سایه ولایت فقیه محقق شده است.

...

کاوش نیوزآیت الله محمد یزدی  در «اولین اجلاسیه منشور روحانیت» در مدرسه عالی دارالشفاء قم، بیان کرد: پس از ائمه اطهار(ع) روحانیت و مرجعیت وظیفه انجام فعالیت های ایشان را برعهده گرفتند تا دین خدا حفظ شود و در این راه ولایت فقیه نقش برجسته ای داشت.
وی بیان کرد: ولایت فقیه و مرجعیت در راه حفظ دین ایستادگی می کنند و اجازه نمی دهند برخی از کارها به ساحت دین لطمه وارد کند.
وی ادامه داد: کارهایی مانند قمه زنی در دنیای جدید موجب ضربه زدن به دین می شود بنابراین لازم است روحانیت با افرادی که هنوز این کار را انجام می دهند، مقابله کنند.
آیت الله یزدی گفت: برخی می گویند حجاب از جمله احکام دین نیست، روحانیت و مرجعیت در این جا باید ایستادگی کنند و بگویند حجاب از اسلام است و نمی توان آن را رعایت نکرد.
وی افزود: دشمنان بسیار تلاش کردند که نشان دهند روحانی خوب روحانی است که کاری به مسائل سیاسی نداشته باشد و به قول امام راحل (ره) این قدر این کار را انجام دادند که خود روحانیت هم باورش شد، اما حقیقت آن است که روحانیت باید زمان شناس باشد و با توجه به شرایط زمانی، در مسائل سیاسی ورود و از اسلام دفاع کند، مانند امام خمینی (ره) در دوران پیش از پیروزی انقلاب که در هر فرصتی از اسلام سخن می گفتند.
وی با اشاره به این که امروز مرجعیت در کشورهای اسلامی نقش ویژه ای دارد، بیان کرد: آیت الله سیستانی با فتواهای خود توانست جلوی تجزیه عراق را بگیرد و با تایید حشد الشعبی باعث پیدایش نیروی قدرتمندی شد که با کمک جمهوری اسلامی، حکومت شیعه را در عراق حفظ کرد و نقشه دشمنان برای تجزیه عراق را ناکام گذاشت.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید استادان حوزه علمیه علاوه بر توجه به مباحث آموزشی برای طلبه ها جلسه های بصیرت افزایی نیز برگزار و آنان را با ابعاد حکومت اسلامی و دستاوردهای انقلاب آشنا کنند.
همزمان با سالروز صدور پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره)، از مجموعه 15 جلدی حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین اجلاس منشور روحانیت با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.
پیام امام خمینی (ره) در سال 67 به روحانیان، مراجع عظام تقلید ، مدرسین حوزه و امامان جمعه و جماعت پیرامون استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه های علمیه، به عنوان منشور روحانیت شناخته می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.