حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » برخی قوانین و مقررات مانع تولید و توسعه کشور است

استاندار قزوین گفت: برخی قوانین و مقررات مانع تولید و توسعه کشور به شمار می روند و باید از میان برداشته شوند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: هدایت الله جمالی پور در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین افزود: متاسفانه برخی اوقات مدیران دولتی نیز به جای نگاه مثبت و تسهیل گرانه قوانین را بر ضد تولید تفسیر می کنند و خودشان جلوی پای تولید مانع تراشی می کنند.

وی ادامه داد: برخی مدیران از کمک به تولید و توسعه آن امتناع می کنند و دستگاه های نظارتی را برای این اقدام خود بهانه می کنند در حالی که مانع زدایی از تولید از دستورات و دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری به شمار می رود و کسی برای رفع مانع تولید مدیران را مواخذه نمی کند.

جمالی پور ادامه داد: بنده با مسوولیت خود به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان قزوین از مدیران دستگاه های ذیربط می خواهم که اگر در راه مانع زدایی از تولید مشکلی با دستگاه های نظارتی دارند موارد را مطرح کرده تا آنرا حل کنیم.

استاندار قزوین گفت: باید دیدگاه و رویکرد خود را نسبت به تولید تغییر دهیم در غیر این صورت نمی توان برای کشور رشد و توسعه را متصور بود.

وی با بیان اینکه منابع مالی سرمایه گذاران یک ثروت ملی به شمار می رود و متعلق به کشور است و بخث اشتغال و اقتصاد میهن مان کمک می کند،افزود: باید با این دید به سرمایه ها و سرمایه گذاران نگاه کنیم و خود را در قبال آنها مسوول بدانیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: باید باور کنیم موفقیت دولت و پیشبرد امور کشور در گرو حمایت از تولید و رشد تولید است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تصمیمات فعلی مدیران آینده تولید و اقتصاد را رقم می زند، افزود: سرنوشت برخی کارخانه ها در قزوین عبرت آموز است و در نتیجه مدیریت و تصمیمات غلط اتفاقات بدی برای آنها رقم خورده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: متاسفانه برخی اوقات مدیران و دستگاه های دولتی خود گره در کار تولید می اندازند در حالی که ناکارآمدی در تولید سایر حرکات و کارهای ما را نیز با ناکامی روبرو می کند و به مشکلات اجتماعی دامن می زند.

وی همچنین گفت: در حفاظت از اراضی کشاورزی شاهد رویکردهای غلطی هستیم و اراضی درجه یک جولانگاه ساخت و سازهای غیرمجاز شده اما بیشتر تمرکزها برای صیانت از اراضی دسته چندم است و وقتی یک سرمایه گذار بخواهد در این مکان ها فعالیت کند به سراغ او می رویم و موانع زیادی برایش ایجاد می کنیم.

استاندار قزوین همچنین با انتقاد از نحوه قیمت گذاری اراضی کشاورزی غیر فعال از سوی مدیریت اراضی جهاد کشاورزی به منظور اختصاص به طرح های سرمایه گذاری،گفت: بهترین مدل برای قیمت گذاری زمین به منظور فعالیت های تولیدی، قیمت گذاری شهرک های صنعتی است که باید این مدل مورد توجه قرار بگیرد.

جمالی پور در بخش بعدی صحبت های خود با تاکید بر اهتمام جدی همه دستگاه های اجرایی در مقابله با قاچاق کالا و ارز،گفت: در این حوزه باید همه امکانات و ظرفیت ها بسیج شوند چرا که قاچاق از موانع اصلی پیش روی رونق و جهش تولید به شمار می رود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و مردم در مقابله با قاچاق کالا استفاده شود.

در این نشست مسایل و مشکلات مربوط به متقاضیان سرمایه گذاری منطقه چرم سازی بویین زهرا در خصوص اختلافات مربوط به قیمت گذاری زمین و نظارت بر چرخه و توزیع مرغ و رهگیری محصول از کشتارگاه تا فروشگاه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.