حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » رنگ‌بندی کرونایی در استان اصفهان قرمزتر شد

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک با تبدیل وضعیت سه شهرستان استان اصفهان به بسیار پر خطر، رنگ‌بندی این خطه در همه‌گیری کووید-۱۹ قرمزتر شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: بر اساس جدیدترین گزارش سامانه ماسک، سه شهرستان برخوار، دهاقان و شاهین شهر و میمه از وضعیت نارنجی و پر خطر وارد وضعیت قرمز و بسیار پر خطر شدند و شهرستان آران و بیدگل از وضعیت قرمز خارج و به رنگ نارنجی درآمد.

به این ترتیب در زمان حاضر در استان اصفهان، فقط ۲ شهرستان خور و بیابانک و آران و بیدگل در وضعیت نارنجی و سایر آنها در وضعیت قرمز بسر می برند این در حالی است که در ۲ هفته گذشته چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار داشت.

گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنان گویای بالا بودن آمار همه گیری کووید-۱۹ در این استان است به‌طوریکه تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان‌های استان به بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرز شکنندگی بخش درمان استان بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار بستری کرونایی است.

تعداد بیماران جدید بستری شده نیز در ۲ هفته اخیر در محدوده ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر قرار داشت و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) نیز به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.

آمار بالای ابتلا و بستری کرونا و کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان باعث شده تا بخش درمان اصفهان با شرایط حاد و کمبود نیروی انسانی و برخی از تجهیزات مانند کپسول اکسیژن مواجه شود و برای جذب نیروهای داوطلب فراخوان اعلام شد.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کردند که بیمارستان‌ها به‌دلیل حجم زیاد بیماران کرونایی و افزایش تعداد بستری‌ها به شدت به نیروهای داوطلب پزشک و پرستار و دستگاه‌های اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، تخت، پتو، ملحفه، مواد ضد عفونی کننده و مواد غذایی خشک مانند برنج و حبوبات نیاز دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.