حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » طرح‌های راهسازی گامی بزرگ در مسیر توسعه یافتگی چهارمحال و بختیاری

یک کارشناس حمل و نقل چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

طرح‌های راهسازی گامی بزرگ در مسیر توسعه یافتگی چهارمحال و بختیاری

طرح‌های راهسازی گامی بزرگ در مسیر توسعه یافتگی چهارمحال و بختیارییک کارشناس حوزه حمل و نقل چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل طرح‌های راهسازی گامی بزرگی در مسیر توسعه‌ یافتگی این استان برداشت می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: علی کاهی‌دان با بیان اینکه راه‌ها در امر توسعه اقتصادی هر منطقه سهم کلیدی بر عهده دارد، اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر مؤلفه‌های توسعه و شکوفایی منطقه مرهون پیشرفت در حوزه راه‌سازی است و این در صورتی خواهد بود که این حوزه حالت فعال و پویایی به خود گیرد و از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های راه‌سازی چهارمحال و بختیاری بیشترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان را به خود اختصاص داده که با تکمیل این طرح‌ها گام بزرگی در مسیر توسعه‌یافتگی این استان برداشته می‌شود.

کارشناس حمل و نقل چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌های ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی به سبب ایفای نقش زیربنایی در این پروسه حائز اهمیت است، هرچند توسعه راه‌های ارتباطی به تنهایی عامل توسعه یک جامعه نیست اما نباید فراموش کرد که یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی، وجود محور مناسب برای سهولت در امر حمل و نقل است.

کاهی‌دان مطرح کرد: جوامعی که نسبت به این مهم غفلت ورزند از قافله پیشرفت و توسعه باز می‌مانند.

وی افزود: از سوی دیگر نگاهی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بخوبی نشان می‌دهد که تحقق بیشتر اهداف تبیین شده در این سند به صورت مستقیم و غیرمستقیم منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است.

 

توسعه متوازن با شبکه ایمن راه‌ها

کارشناس حمل و نقل چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وجود شبکه ایمن و سراسری راه‌ها در شرایط تحریم سبب توزیع عادلانه کالا و خدمات به تمامی نقاط کشور می‌شود و ارتباط استان‌ها با یکدیگر را به خوبی تسهیل می‌کند که این موضوع نقش مهمی در تحقق توسعه متوازن برعهده دارد.

کاهی‌دان گفت: این مهم برای استان‌های کمتر برخوردار که در سال‌های گذشته با کم لطفی در توزیع اعتبارات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب توسعه مواجه بوده از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های کشور است که با وجود موقعیت جغرافیایی مهمی که در اتصال کریدور مرکزی به جنوب کشور دارد، سال‌ها از نعمت زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل محروم مانده است.

کارشناس حمل و نقل چهار محال و بختیاری افزود: این استان از معدود استان‌هایی است که به شبکه سراسری ریلی کشور متصل نیست و ایجاد شبکه راه‌آهن در این منطقه از کشور از آرزوهای دیرین مردم به شمار می‌رود.

کاهی‌دان عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری آن‌گونه که باید از بزرگراه‌ها و جاده‌های چهار خطه مناسبی برخوردار نیست و همین موضوع سالانه تصادفات بسیاری را در محورهای ارتباطی این استان برجای می‌گذارد.

 

توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در بن بست زیر ساخت‌های حمل و نقل

وی ادامه داد: این استان با وجود اینکه یک درصد مساحت کشور را دارد اما حلقه ارتباط استان‌های خوزستان و اصفهان به عنوان قطب‌های انرژی و صنعت کشور به شمار می‌رود که کم‌توجهی به این ظرفیت در سال‌های گذشته مانع بهره‌برداری مناسب از آن شده است.

کارشناس حمل و نقل با بیان اینکه بخشی از توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در بن‌بست زیرساخت‌های حمل و نقل گرفتار شده است، تصریح کرد: بخش زیادی ازطرح‌های حوزه راه استان با تخصیص اعتبارات مناسب بهره‌برداری می‌شود و کام مردم استان با تکمیل بسیاری از پروژه‌های راهسازی شیرین می‌شود.

گفتنی است از سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.