حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » کاهش تدریجی دما در چهارمحال و بختیاری/ بارش‌های پاییزی خشکسالی را جبران نمی‌کند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از امروز به مرور دمای حداقلی هوا روند کاهشی دارد و در اغلب نقاط استان هوا سرد می‌شود، همچنین بعدازظهرها با پدیده افزایش وزش باد روبه‌رو خواهیم شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: مهران چراغپور گفت: از امروز به مرور دمای حداقلی هوا روند کاهشی دارد و در اغلب نقاط استان هوا سرد می‌شود، همچنین بعدازظهرها با پدیده افزایش وزش باد روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بارش‌های موثر استان از اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه آغاز می‌شود و پیش‌بینی ‌می‌کنیم بارش‌های پاییزی پایین‌تر از حد نرمال باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم فصل پاییز بارش‌های قابل توجهی را تجربه کنیم، اضافه کرد: در سال زراعی گذشته که 31 شهریور به پایان رسید نسبت به میانگین بلندمدت 40 درصد کاهش بارندگی داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: در سال‌های آینده با توجه به گرم شدن کره زمین و افزایش دمای هوا بیشتر از هر وقت دیگری شاهد بارش‌های سیلابی خواهیم بود و این بارندگی‌های به گونه‌ای نیست که خشکسالی سال‌های گذشته را جبران کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان بیشتر این بارش‌ها از استان خارج خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.