حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » ۱۹۸ بنای تاریخی چهارمحال و بختیاری ثبت ملی است

۱۹۸ بنای تاریخی چهارمحال و بختیاری ثبت ملی استرییس گروه حفظ و احیای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۹۸ بنای تاریخی در این استان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: واحد جولایی تاکید کرد: این بناهای تاریخی شامل مسجد، قلعه، آرامگاه، گرمابه، پُل، کاروانسرا، بیمارستان، خانه، مدرسه، سیلو، عصارخانه، آسیاب، باغ، حسینیه، آب‌انبار، قنات و غسالخانه است.

وی افزود: قدمت این آثار تاریخی متعلق به دوران اسلامی، اتابکان، تیموریان، ایلخانیان، افشاریه، صفویه، قاجاریه و پهلوی تعلق دارد.

جولایی به وجود بیش از ۲۰ قلعه تاریخی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد هم‌اکنون وضعیت ۹ قلعه چالشتر، فرخشهر و شمس‌آباد، در شهرستان شهرکرد، بارده در شهرستان بن، جونقان در شهرستان فارسان، دزک، سورک و شلمزار در شهرستان کیار و  و فرادنبه در شهرستان بروجن نسبت به بقیه بناهای تاریخی استان بهتر است.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروز آمادگی میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در قلعه‌های تاریخی این استان وجود دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.