حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » روز عرفه فرصتی آسمانی برای جبران گذشته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روز عرفه فرصتی آسمانی برای جبران گذشته و بهتر شدن و همچنین بازگشت به سمت مهربانی‎ های الهی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سهشنبه با تبریک فرارسیدن روز عرفه به رسانهها اعلام کرد: عرفه، روز شناخت خدا و مهربانی‌های الهی، و بازگشت به زندگی خدایی با تمام زیبایی‌ها است.

وی بیان کرد: روز عرفه روز انس با خدا بر بال توبه و دعا و همچنین روز دعوت خداوند از تمام مردم به خدایی زیستن است.

صفایی بوشهری روز عرفه را روز بخشایش گناهان عنوان کرد و اظهار داشت: این روز آغازی است برای زندگی بدون گناو و پایانی بر زندگی بدون مراعات خدا است که مسلمانان باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: روز عرفه، روز دعا، نیایش، معرفت، ایمان به ذات اقدس الهی و ایجاد تعهد به عبودیت الهی است و عید قربان، روز کناره گذاری تمامی مظاهر ضد خدایی و دوری از گناه و معصیت است.

وی با تبریک عید قربان اظهار کرد: عید قربان نماد آمادگی جهت قربانی کردن تمامی دوست داشته‌های خود در راه خداست.

صفایی بوشهری یادآورشد: دهه مبارک ولایت و امامت نیز از عید قربان آغاز  و تا عید غدیر ادامه دارد که در این زمینه از تلاش‌‏های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان برای تبیین فرهنگ علوی و ولایت قدردانی می‌‏شود.

امروز به عنوان نهم ذیحجه روز عرفه است که در این روز طبق مناسک حج، حاجیان که در مکه لباس احرام به تن کرده‌اند و با رفتن به سرزمین عرفات، دعا می‌پردازند.

آیین دعای عرفه در استان بوشهر به علت شیوع کرونا (هشت شهرستان قرمز و دو شهرستان نارنجی) به صورت مجازی برگزار میشود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.