حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » بهسازی جاده مرزی آذربایجان‌شرقی نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان:

بهسازی جاده مرزی آذربایجان‌شرقی نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار است

 بهسازی جاده مرزی آذربایجان‌شرقی نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار استمعاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تکمیل طرح بهسازی جاده مرزی استان در حدفاصل شهرستان‌های جلفا تا خداآفرین ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: جعفر صادق رستمی مهر افزود: طول جاده مرزی در حدفاصل جلفا - اصلاندوز ۲۸۵ کیلومتری می‌باشد که ۱۹۵ کیلومتر آن در حدفاصل جلفا - خداآفرین در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: در  محدوده استان ما احداث سه تونل به طول سرجمع ۴۲۰ متر با پنج میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۸۸ شروع شده است که در زمان حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: طرح احداث تونل های جاده مرزی در حد فاصل شهرستان های جلفا - خداآفرین در سال های گذشته به علت نبود اعتبار  ناتمام مانده که قرار است توسط اداره کل حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تکمیل شود.

رستمی مهر گفت: برای تکمیل تونل های در حال احداث و بهسازی جاده مرزی جلفا - خداآفرین در حدفاصل کیلومتر ۲۲ تا ۳۲ بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: بهسازی کل این جاده به طول ۱۹۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی نیز به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی یادآوری کرد: تاکنون بیش از هشت میلیارد تومان برای احداث تونل ها و ۹ میلیارد تومان نیز برای بهسازی و اصلاح قوس های نوار مرزی در این جاده هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ما در این محدوده سه دهنه تونل به طول های ۱۳۳ متر، ۲۲۴ متر و ۸۰ متر داریم که تونل ۲۲۴ متری تمام شده و در دست بهره برداری است.

وی افزود: عملیات خاکبرداری ۲ توانل دیگر نیز تمام شده و در مرحله عملیات پوشش تونل هاست.

وی تاکید کرد: امسال اعتبار خوبی گذاشته اند و امیدواریم تا اواخر امسال یا سه ماهه نخست سال آینده آنها را تکمیل کنیم.

اصلاح و تعریض جاده مرزی جلفا - خداآفرین در حاشیه رودخانه خروشان ارس از جمله ضرورت های برجای مانده حوزه راه سازی کشور بوده که به دلیل اهمیت راهبردی آن در تامین امنیت غیرقابل اغماض است.

جاده مرزی جلفا - خداآفرین به دلیل همسایگی با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نیز دسترسی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای همسود از بعد اقتصادی نیز حایز اهمیت فراوان است.

در تبیین اهمیت اجرای طرح اصلاح و تعریض این جاده مرزی مشرف بر رودخانه ارس، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تا قبل از فروپاشی شوروی سابق به دلیل فضای امنیتی حاکم بر منطقه و زورگویی بلوک شرق، اجرای هرگونه طرح راه سازی با موانع بسیاری مواجه و حتی غیرممکن بود.

آن زمان رعب و وحشت ناشی از حضور مرزبانان کمونیست روس در حاشیه ارس به اندازه ای بود که حتی مردم عادی از نزدیک شدن به نزدیکی رودخانه و نگاه به آن سوی مرز می ترسیدند.

کارشناسان و ناظران محلی می گویند حال که جمهوری کمونیستی شوروی فروپاشیده و شرایط امنی بر منطقه حاکم شده است، باید از فرصت تعامل خوب کشورمان با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان برای اصلاح و تعریض جاده مرزی حاشیه ارس نهایت بهره را برد.

اهمیت موضوع به ویژه زمانی مشخص می شود که بدانیم پایانه های مرزی جلفا و نوردوز به عنوان مبادی پرتردد کشور از نظر مسافر و بار نیز در این مسیر واقع شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.