حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » شرکت عمران شهر جدید سهند باید منحل شود / پیشرفت فیزیکی تنها 10 درصدی هزار واحد از 40 هزار مسکن ملی !

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهایی که شهرداری تشکیل یافته و شورای شهر وجود دارد باید منحل شود؛ ولی شرکت عمران شهر جدید سهند تعهداتی ایجاد می‌کند تا ادامه فعالیت دهد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در راستای طرح اقدام ملی مسکن در استان در حد انتظار و قابل قبول نیست، اظهار داشت: از مجموع 40 هزار سهمیه استان در این طرح، 6 هزار واحد با 10 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده که قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر حل مشکلات مربوط به این طرح گفت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن تعهداتی را به‌ویژه در شهر جدید سهند ایجاد کرده است که باید حل شود.

 پورمحمدی در خصوص مسائل و مشکلات شهر جدید سهند نیز گفت: در بحث مدیریت این شهر و زیرساخت‌های آن مشکل وجود دارد که باید به صورت اساسی راهکاری اندیشیده شود و تا زمانی که این مشکل برطرف نشده، نخواهیم توانست اقدامات اساسی انجام دهیم.

 وی ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهایی که شهرداری تشکیل یافته و شورای شهر وجود دارد باید منحل شود؛ ولی شرکت عمران شهر جدید سهند تعهداتی ایجاد می‌کند تا ادامه فعالیت دهد.

 وی در خصوص فاز ۲ شهرک صدرا اندیشه نیز تاکید کرد: آب و برق این شهرک واگذار شده و برای تأمین گاز آن نیز اداره‌کل راه و شهرسازی و شرکت پیمانکار با شرکت گاز همکاری کنند.

 استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به انجام معاملات سیمان در بورس کالا، یادآور شد: ماهیت این کار، شفاف‌سازی و حذف واسطه‌ها بود که در عمل این اتفاق نیفتاده و مشکل حل نشده است.

 پورمحمدی افزود: در فصل کاری ساخت‌وساز قرار داریم و پروژه‌های متعدد استان نمی‌توانند سیمان مورد نیاز را تامین کنند.

 وی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده، اخذ کد بورسی یک ماه زمان می‌برد که باید تدابیر لازم انجام شود تا این کار در عرض ۳ تا ۵ روز انجام شود.

 پورمحمدی تصریح کرد: باید مشخص شود متقاضی خرید سیمان از بورس برای استفاده خرید می‌کند یا برای فروش که متاسفانه راهکار قانونی برای این منظور اندیشیده نشده است.

 وی متذکر شد: باید پروژه‌های ملی و شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاری که در استان فعال هستند در اولویت دریافت سیمان قرار گیرند و در صورت وجود سیمان مازاد به سایر استان‌ها صادر شود.

 استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: شرکت برق نیز میزان مصرف برق سیمان صوفیان را بررسی و با توجه به اینکه در فصل ساختمانی قرار داریم محدودیت‌های برقی را برای این شرکت کاهش دهد.

 در این جلسه مدیران‌کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان، مدیران شرکت‌های برق و گاز همچنین انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، انجمن پیمانکاران و بورس گزارش‌های خود را ارائه کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.