حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » جوش‌شیرین از چرخه پخت نان در خلخال حذف شد

رئیس واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال از حذف جوش‌شیرین از چرخه پخت نان در این شهرستان بدنبال افزایش شدت برخورد با نانوایان متخلف خبر داد.

...

کاوش نیوز: علی ملکی افزود: در نیمه اول امسال نتایج نمونه‌برداری آزمایشگاهی از خمیر صدها واحد نانوایی حاکی از منفی بودن وجود جوش‌شیرین در نان تولیدی بوده است.

وی اظهار داشت: در افزایش شدت برخورد با نانوایان خاطی بویژه نانوایان بی‌توجه به موازین بهداشتی ،یک واحد نانوایی سنگکی با دستور قضایی و با همکاری مرکز بهداشت و اداره اماکن انتظامی این شهرستان پلمپ شد.

او گفت: برخورد با نانوایانی که به رعایت موازین بهداشتی از جمله اصلاح محل نانوایی ،استفاده از کلاه و روپوش حین پخت نان ، استفاده از کارگران متخصص ، عدم استعمال دخانیات در محل کار و پخت نان مرغوب بی‌توجه هستند، تشدید می‌شود.

 ملکی افزود: بهداشت محیط با همکاری سایر دستگاه‌های عضو کارگروه ساماندهی آرد و نان اقدام به شناسایی نانوایان متخلف و اعمال قانون از جمله جریمه نقدی و معرفی نانوایان متخلف به اداره تعزیرات حکومتی و همچنین پلمپ محل کار می‌کند.

وی  با بیان اینکه مصرف نان مرغوب و تهیه و پخت برابر با استانداردهای تعریف شده بهداشتی حق مردم است، گفت: برای دستیابی به این هدف ، بهداشت محیط علاوه بر نظارت و بازرسی روزانه و هفتگی از نانوایی‌های شهرستان در بازرسی گروه‌های مشترک بازرسی نیر مشارکت می کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.