حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » تخریب کاندیداها درفضای مجازی جرم است/راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پلیس فتا در البرز

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان انتخابات از جمله انتشار صوت، تصویر و فیلم خصوصی خانوادگی نامزدها، نشر یا بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: رسول جلیلیان، رییس پلیس فتا استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به زمان تبلیغات انتخاباتی از ۲۰ خردادماه جاری، گفت: کلیه نامزدها می توانند در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ خردادماه، نسبت تبلیغات انتخاباتی در فضای واقعی و مجازی اقدام کنند اما باید قانون را رعایت کنند. تبلیغات در فضای مجازی باید منطبق با قانون انتخابات باشد و همه کاربران اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان انتخابات از جمله  انتشار صوت، تصویر و فیلم خصوصی خانوادگی نامزدها، نشر یا بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است و در قانون جرم انگاری شده و با کسانی که رعایت نکنند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

این مقام انتظامی افزود: بنابراین از همه کاندیداها و کاربران فضای مجازی درخواست داریم تا اقدامات تبلیغاتی را در چارچوب قانون انجام دهند و شهروندان نیز توجه داشته باشند هر لینکی را بازنشر نکنند.

وی با اشاره به تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در استان البرز، یادآور شد: تخلفات تبلیغاتی در استان البرز از پیش از زمان آزادی تبلیغات انتخاباتی آغاز شده و مواری از جمله تبلیغات زودهنگام مشاهده شده که  برخوردهایی از سوی مراجع قضایی صورت گرفته و یا به صورت تذکر ، هشدار و مسدود سازی صفحات کاندیداها اقدام شده است.

وی در بهش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در موسم انتخابات مجرمین سایبری فعال می‌شوند؛ اظهار کرد: مجرمین سایبری با دعوت مردم به گروه‍‌ها و کانال‌ها و جذب سایر  افراد به این فضاها به ازای مبلغی اقدام می‌کنند که هدف  آنها یا جذب فالوور برای فروش است  و یا با وارد کردن  افراد به این  گروه‌ها و کانال‌ها و دریافت اطلاعات هویتی آنها، از طریق درگا‌ه‌های جعلی و فیشینگ به خالی کردن  حساب افراد اقدام می‌کنند.

جلیلیان همچنین هشدار داد: برخی مجرمین سایبری با استفاده از نام کاندیداها و یا جریان انتخاباتی خاص، افراد را برای کمک مالی به ستاد انتخاباتی اغوا می‌کنند. شهروندان توجه داشته باشند که همه این موارد کلاهبرداری است و در چنین مواردی  هیچگونه مبلغی به حساب این افراد واریز نکنند و مشخصات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان البرز از راه اندازی مرکز فوریت های سایبری در پلیس فتا استان خبرداد و افزود: این مرک همچون پلیس ۱۱۰، به صورت شبانه روزی فعال است و همکاران ما در پلیس فتا به صورت برخط پاسخگوی سوالات شهروندان در خصوص فضای مجازی و جرایم سایبری هستند. شهروندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره ۲۱۸۲۷۱۴۸ با مرکز فوریت‌های سایبری استان البرز در تماس باشند و پاسخ سوالات خود در حوزه فضای مجازی و جرایم سایبری را دریافت کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.