حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » بازی برده را به باخت تبدیل نکنید

بازی برده را به باخت تبدیل نکنید

کاوش-نورالدین قدیمی: ۱- واقعیت صحنه سیاسی امروز نشان می دهد که به دلیل حضور ضعیف عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در مناظرات تلویزیونی و عدم اقبال جامعه به آنها، جریان سیاسی حامی این دو نامزد برای حمایت تمام قد از ایشان دچار تردید جدی شده است.
با توجه به واقعیت موجود، پیش بینی می شود جریان اصلاحات، نهایتاً تصمیم بر تحریم غیررسمی انتخابات و عدم مشارکت فعال در انتخابات بگیرد. یکی از سران فتنه قول داده بود در صورت رسیدن محبوبیت همتی به ۱۵درصد، رسما برای حمایت وی به میدان آمده و بیانیه رسمی بدهد که به نظر می رسد براساس دلایل ذکرشده در بالا این اقدام ازطرف فردیادشده صورت نگیرد.
شرایط فعلی حاکم بر اردوگاه اصلاحات، گویای این واقعیت است که این جریان بعد از تحریم غیررسمی انتخابات، تمام توان سیاسی و رسانه ای خود را برای تخریب آیت الله رئیسی و سرد شدن تنور مشارکت، به کار خواهد گرفت.
۲- واقعیت دیگر صحنه سیاسی فعلی کشور، به ویژه بعد از انجام مناظره سوم کاندیداها، بیانگر این واقعیت است که علی رغم همه کارشکنی‌های جریان اصلاحات و اعتدال، انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد، با مشارکت حدود ۵۵درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات برگزار شود و آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیش از ۶۰درصد آراء شرکت کنندگان، به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند.
 ۳- تحقق پیش بینی های گفته شده در بالا، مشروط به این واقعیت است که برخی از کاندیداهای جریان انقلابی گرفتار ساده لوحی نشده و با  اصلح دانستن خود و توهم امکان  رای آوری بیشتر نسبت به دیگران، حتی آیت الله رئیسی، بازی برده را به باخت تبدیل نکنند و با رفتار وحدت شکن خود، امید رفته را به اردوگاه رقیب و مسببین وضع موجود برنگردانند.
۴- پیش بینی می شود درصورت عدم انسجام کاندیداهای منسوب به جریان انقلابی و در صحنه ماندن همه و یا حتی سه نفر از آنها در عرصه انتخابات ، جریان اصلاحات و اعتدال، نسبت به کشاندن انتخابات به دور دوم امیدوارشده و تلاش خواهد کرد ضمن وادار کردن محسن مهرعلیزاده به کنار رفتن از انتخابات به نفع عبدالناصر همتی، تمام توان سیاسی و رسانه ای خود را برای رآی آوری ایشان به میدان خواهد آورد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن وقت نتیجه نهایی انتخابات خیلی قابل پیش بینی نبوده و در نهایت به نفع جریان انقلابی نخواهد بود.
 ۵- مطالبه عموم انقلابیون از کاندیداهای جریان انقلابی این است که همانگونه جناب دکتر زاکانی عزیز اعلام کردند، به جای دیدن خود، جریان انقلابی را ببینند و به جای اندیشیدن به پیروزی خود، به پیروزی جریان انقلابی بیندیشند.  مطالبه افکار عمومی و جمع انقلابیون، از مشاورین و مسئولان ستادهای انتخاباتی کاندیداها و سایر شخصیتهای تاثیر گذار این است که در این فرصت کم باقی مانده، تمام تلاش خود را برای ایجاد وحدت و انسجام در میان کاندیدها به کار بگیرند و از بروز فاجعه ای دیگر که نتیجه آن، گرفتار شدن مردم در وضعیتی بدتر از وضعیت فعلی خواهدبود جلوگیری نمایند.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.