حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » پشتوانه تراشی برای پول بی پشتوانه !

پشتوانه تراشی برای پول بی پشتوانه !

کاوش نیوز-مجتبی لشکربلوکی،مدرس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی: جروم اچ پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا در مصاحبه ای بیان داشت:«در حالی که بیت‌کوین هیچ پشتوانه‌ای ندارد و از طرفی به عنوان یک پول بیش از حد بی‌ثبات است ، با این حال می‌تواند جایگزین طلا باشد!»

 با توجه به این اظهار نظر ، نکات زیر قابل تأمل است :

1- رئیس فدرال رزرو طوری می‌گوید «بیت‌کوین پشتوانه ندارد» که انگار ارز قبلی که دسته‌گل این نهاد بوده‌ است ، یعنی همان دلار ، دارای پشتوانه بوده است!

2- آنان انگار فراموش کرده اند که وقتی «دلار» را جایگزین طلا کردند و آن را به‌عنوان پشتوانه ارزی جهان ، جا انداختند ، چه رسوایی به‌بار آمد و همه کشورها پس از اعتراض ژنرال دوگل به این‌که «چرا فکر می‌کنیم دلار همان طلا است؟» ، برای پس گرفتن طلای‌شان هجوم آورده و فهمیدند در تمام آن مدت‌ها ، دلار بی‌پشتوانه چاپ می‌شده و امریکا امکانات بقیه را با آن می‌خریده و به بقیه وام می‌داده است.

حال بار دیگر می‌خواهند برای پول‌های جهان «پشتوانه‌تراشی» کنند!

3- در اقتصاد ادیان الهی (اسلامی) پول باید فی نفسه دارای « بهاء» باشد مثل سکه طلا و نقره و در اقتصاد مقاومتی ( نسخه بروز اقتصاد اسلامی ) هم اندازه چاپ یک اسکناس باید ذخیره طلا به عنوان پشتوانه آن پول باشد .

4- یک رمز ارز مانند بیت کوین که پشتوانه ندارد ، ارزش ثابت ندارد ، چگونه می‌تواند نقش طلا و پشتوانه را بازی کند؟

 طلا ذخیره‌ی ارزش است و ارزش ثابت دارد. آیا بیت‌کوین نیز چنین است؟

5- آمریکا خیز برداشته در دوره پاندمی کرونا ، در یک اقدام استراتژیک و خطرناک با معرفی کردن چندین رمز ارز و ارز دیجیتال ، آرام آرام آن‌ها را به‌عنوان پول رسمی بین‌الملل جایگزین دلار کند و تا چند ده سال دیگر هژمونی مالی و پولی خود را بر جهان حفظ کند.

6- چنانچه فکر می‌کنید طلا فرق چندانی با بیت کوین ندارد و بیت کوین می‌تواند پشتوانه پول جهان باشد، پیشنهاد می‌کنیم مستند «تاریخ سقوط امپراطوری ها» ، ساخته مایک ملونی که نشان می‌دهد چگونه تمدن‌ها با پشتوانه قرار دادن طلا ، به شکوفایی می‌رسیدند و سپس با طمع و کنار گذاشتن آن ، سقوط می‌کردند. را ببینید .

7- برای حل مشکل نظارت و سروری ایالات متحده آمریکا بر اقتصاد ایران ، مقام معظم رهبری توصیه عمل نشده توسط مسئولین را چنین بیان دارند :

«اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش  و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد. ۹۵/۶/۲۸»

 نتیجه اینکه:

 1- یکی از راه‌های زدن آقایی دلار ، تبادل با ارز دیگر و زدن بانک های دوجانبه با کشورهای دارای تبادل مالی بالا می باشد .

2- یکی از موارد مهمی که متاسفانه در برجام به آن پرداخته نشد « U-Turn » یا همان مکانیزم چرخش دلار بود که در صورت برداشتن آن تحریم مشکلات تبادل ارزی ایران حل می گشت .


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.