حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » تاوان آل خلیفه نابودی این رژیم سفاک است

هشدار سردار سلیمانی در خصوص تعدی به شیخ قاسم

تاوان آل خلیفه نابودی این رژیم سفاک است

تاوان آل خلیفه نابودی این رژیم سفاک است

 

رقیه بشارت نیا

طی چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دولت منفور بحرین به منظور انتقام گرفتن از شیعیان بحرینی و مقابله با اعتراض به حق آنان تصمیم گرفته است تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم، روحانی برجسته شیعه این کشور را به اتهام «تبلیغ طائفه ‌گری و فتنه‌ انگیزی در بحرین» لغو کند. احمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین با صدور حکمی اقدام به تغییر برخی ماده‌های قانونی درباره جمعیت‌های سیاسی کرده و فعالیت سیاسی مراکز دینی و روحانیون را در این کشور ممنوع اعلام کرده است. به موجب این قانون، کسانی که دارای منبر دینی، وعظ و ارشادند حتی در صورتی که وجهی در قبال آن دریافت نکنند، جایز به فعالیت سیاسی نیستند.

سردار سلیمانی هشدار می دهد

این اقدام رژیم آل خلیفه با واکنش‌های بسیاری همراه شد و بحرینی‌ها در واکنش به آن خواستار برگزاری تظاهرات گسترده شدند. سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تعدی به شیخ عیسی قاسم در بیانه ای هشدار می دهد: "به نظر می رسد آل خلیفه از حرکت مسالمت آمیز مردم سوء استفاده کرده و برآورد دقیقی از خشم مردم ندارد. یقینا آنها می دانند تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‎ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت. قطعا آل خلیفه تاوان آن را پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود."

گسستن کاخ استبداد سعودی و اربابش اسرائیل

 کارشناسان معتقد هستند این اقدام از روی بی خردی است و تنها در کشورهای عربی اتفاق می افتد. دولت بحرین سعی دارد با فشار بر مخالفان و انقلابیون عرصه را بر آنان تنگ سازد تا به حکومت خود ادامه دهد. البته باید توجه داشت که رژیم آل سعود فرمان دهنده اصلی این اقدامات ناجوانمردانه است. عربستان وهابی با کشتار شیعیان به ظلم و فساد چه در کشور عربستان و چه در سایر حکومت های دست نشانه اسرائیل ادامه می دهد و همزمان از اعتراض شیعیان و رهبران آنان نیز به وحشت افتاده است، همان می شود که در منا دست به کشتار فجیع می زند. این رژیم سفاک اسرائیلی سعی دارد عرصه را بر شیعیان تنگ کند تا چند روزی بیشتر افسار حکومت ستمگرش در دستش باشد. در عربستان شیخ نمر را به شهادت می رسانند و در نیجریه با همدستی حکومت فاسد این کشور شیخ زاکزاکی را در حصر قرار داده و بسیاری از شیعیان را به شهادت می رسانند. به یمن حمله می کنند و دست به کشتار مردم بی گناه مسلمان می زنند. امروز هم در بحرین دست نشاندگان شان می خواهند رهبر شیعیان این کشور یعنی شیخ عیسی احمد قاسم را با سلب تابعت از کشور اخراج کنند به این خیال که می توانند جلوی روشنگری و آگاهی ملت های بی گناه و مظلوم  را بگیرند. اما این عمل سفاکانه جز نابودی و گسستن کاخ استبداد سعودی و اربابش اسرائیل نتیجه دیگری نخواهد داشت.

 

آنچه که از شیخ عیسی احمد قاسم گفته می شود

آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم در سال ۱۹۳۸ در منطقه الدراز بحرین متولد می شود. ابتدا بعنوان مدرس در بحرین تدریس می کند و سپس به آموزش علوم دینی در نجف می پردازد. تحصیلات دانشگاهی را در دانشکده فقه و اصول نجف اشرف ادامه می دهد. در سال ۱۹۷۲ میلادی به بحرین باز می گردد و پس از ورود به مجلس، قانون اساسی این کشور را می نویسد. برای مقابله با افکار مارکسیستی در سال ۱۹۷۲ میلادی، جمعیت توعیه اسلامی را تاسیس می کند اما حکام بحرین فعالیت این جمعیت را ممنوع اعلام می کنند. این روحانی برجسته در بحرین به درجاتی می رسد که از وی به سمبل پدر روحانی و مربی فاضل قشر نخبه شیعیان بحرین نام برده می شود. دولت بحرین در سال ۱۹۷۵ میلادی مجلس را منحل می کند و شیخ بعد از پیروزی انقلاب به ایران می آید و تحصیلات حوزویش را نزد اساتید قم تکمیل و در سال ۲۰۰۱ به بحرین باز می گردد و رهبری شیعیان را بر عهده می گیرد. در سال ۲۰۰۴ به تاسیس مجلس علمای اسلامی در بحرین پرداخته و ریاست آن را بعهده می گیرد.

 

 

 رهبر انقلاب فرمودند: در بحرین موضوع، شیعه و سنی نیست بلکه اصل ماجرا حاکمیت جائرانه یک اقلیت مستکبر خودخواه بر یک اکثریت گسترده است. شیخ عیسی قاسم فردی است که تا وقتی می‌توانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع می کرد اما حاکمان بحرین متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد، به معنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است.

وقتی یک رژیم مرتجع عربی تابعیت یک رهبر شیعه را لغو می کند چطور می شود انتظار داشت که بتواند به حکومت خود ادامه دهد. بدون شک چنین نظامی محکوم به شکست و سقوط است. رژیم آل خلیفه با این عمل گور خود را کنده است. مسلمانان در سراسر جهان دست به اعتراض زده اند. آل خلیفه به خیال خود می تواند به جبهه مقاومتی که این روزها بر علیه ترویست های وهابی شکل گرفته و از سوریه حمایت می کند ضربه بزند. غافل از اینکه زمان نابودی خود، اربابش آل سعود و اسرائیل نزدیک است.

بیانه آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در مورد اوضاع بحرانی بحرین

حکام بحرین با کمک عربستان سعودی که به سبب ناکامی‌هایش در سوریه و عراق و یمن وضعیتش به کشتی شکسته‌ای درآمده که در حال غرق شدن است، دست به کارهای خطرناک و عجیبی زده‌اند، از جمله پس از تخریب ده‌ها مسجد و حسینیه و زندانی کردن گروه زیادی از بزرگان و افراد عادی شیعه و ممنوع کردن نماز جماعت و تضییقات سوء دیگر، اقدام به سلب تابعیت عالم بزرگ بحرین شیخ عیسی قاسم کرده، کاری که ممکن است حکام بحرین را به نقطه پایان حکومتشان برساند.

سلب تابعیت یک عمل غیر انسانی و شیطانی است. کسی که خود و اجدادش در کشوری زیسته‌اند در آن کشور حق و حقوقی دارند و این حق را هیچ کس نمی‌تواند از آنها بگیرد و اگر بنا باشد سلب تابعیتی شود باید از آل خلیفه شود زیرا اجداد آنها از عربستان سعودی و نجد آمده اند، در حالی که حضرت شیخ عیسی قاسم خود و اجدادش همه بحرینی هستند.

آل خلیفه حکومتی غیراصیل

آیت‌الله سبحانی هم اینگونه می گوید: "شیخ عیسی قاسم که یکی از علمای دینی کشور بحرین است انسان باخدایی است که در مسیر رضای الهی حرکت می ‌کند. در سالهای اخیر که ملت بحرین انقلابی مسالمت آمیز را به انجام رساند با هدایت این عالم دینی بود. آل خلیفه حکومتی غیراصیل است که بر مردم اصیل بحرین حکومت می‌کند و به ‌گونه‌ای برخورد می‌ کند که انگار بحرین ملک شخصی آن‌ ها است. به هر کسی که بخواهند تابعیت می ‌دهند و در مقابل سلب تابعیت می‌کنند."

وجود شیخ قاسم؛ خطری برای دولت بحرین

 امروز دولت بحرین به خوبی می داند که وجود شیخ قاسم برای حکومتش بسیار خطرناک است. زیرا شیخ قاسم با روشنگری ها و شرکتش در راهپیمایی علیه آل خلیفه عدم مشروعیت این دولت دست نشانده را به تایید رسانده است. به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از نیم‌ میلیون نفر در منامه برگزار شد. این تظاهرات بزرگ‌ ترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از ۵۰٪ بحرینیان در آن حضور داشتند به ‌طوری که این راهپیمایی «همه ‌پرسی» خوانده شد و نخستین باری بود که خود شیخ عیسی قاسم در تظاهرات شرکت می‌کرد.

 بنابراین حضور شیخ قاسم و شیعیان بحرین، شیعیان نیجریه، و شیعیان عربستان وحشتی در دل آل سعود و اسراییل انداخته است و تمام تلاش آنان این است که به مانند اعمالی که با شیخ زاکزاکی و شیعیان نیجریه انجام دادند در بحرین هم تسلط بر شیعیان داشته باشند که این اقدام آل خلیفه همانطور که همه کارشناسان و صاحب نظران تذکر داده اند نابودی این دولت ستمگر را بهمراه خواهد داشت.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.