حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » امام امت تحول خواه ما و امام نوفل لوشاتو اصلاح طلبان/ اصلاح طلبان دست از تحریف امام بردارند

امام امت تحول خواه ما و امام نوفل لوشاتو اصلاح طلبان/ اصلاح طلبان دست از تحریف امام بردارند

کاوش نیوز- دکتر حسن بیارجمندی: امام امت را  با یک پیشینه خانوادگی و  حیات جامع انسان کامل در عصر غیبت کبری و برکات مکتب و راه و اندیشه او پس از رحلت تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) باید شناخت.

پیشینه علمی ، مبارزاتی و تربیتی که از جد و پدر و مادرعفیفه خویش، علامه سید احمد موسوی و آیت الله سید مصطفی و هاجر خانم خوانساری به ارث بردند و تا ۲۵سالگی سطوح عالی حوزه علمیه را در قم به پایان رساندند و در محضر آیت الله حائری به درجه اجتهاد نائل گردیدند و همچنین طی ۶سال نزد مرحوم شاه آبادی عرفان نظری را مشق عشق کردند و سیر و سلوک نمودند.

ایشان مبارزات علنی خود را از ۱۵اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ با صدور پیامی به ملت ایران و دعوت به قیام برای خدا آغاز نمود و با پاسخ به شبهات کتاب اسرار هزار ساله در همین سال و طرح ایده حکومت اسلامی و ضرورت قیام برای تشکیل آن ،همچون خورشیدی در حوزه های علمیه روشنایی بخشیدند.

این مجتهد جامع الشرایط در مهرماه ۱۳۴۱ و در اعتراض به تصویب لایحه انجمن های ایالتی ، قیام و نهضت اسلامی خود را آغاز نمود و در تداوم آن با خلا بوجود آمده در  رهبری دینی و سیاسی شیعه از یک سو و پروژه پهلوی_آمریکایی انقلاب سفید برای اعمال اصلاحات آمریکایی و تحکیم سلطه آمریکایی ها در ایران از سوی دیگر ،آنرا بسط و گسترش داد.

حضرت روح الله از ۴ فروردین تا نیمه خرداد سال ۱۳۴۲ که علم این نهضت عظیم اسلامی را با الگو گیری از نهضت امام حسین (ع) برافراشت و عصر عاشورای حسینی (ع) به اوج رسید و قیام ۱۵خرداد را در تاریخ معاصر رقم و سرآغاز عصر جدیدی در ایران گردید.

ایشان نهضت تحول خواهی اسلامی و جهانی خویش را از تبعیدشان به ترکیه تا پاریس، آغاز و برای اولین بار در تاریخ و با بهره گیری از ظرفیت رسانه های بین المللی ،اسلام ناب محمدی (ص) و تحول  آفرین را به جهانیان عرضه نمودند.

ایشان بعد از یازده ماه تبعید در ترکیه؛ مهر ۱۳۴۴ به نجف تبعید شدند و ۴ روز بعد در دیدار با آیت‌الله حکیم، وی را به این قیام جهانی فرا خواندند.

با اوج گرفتن نهضت امام در ایران و گسترش فعالیت‌های آن ، منزل ایشان از سوی ماموران بعثی عراق  محاصره گردید

 رئیس سازمان امنیت عراق در دیدار با امام خمینی ، ادامه اقامتش را به دست کشیدن از مبارزه و عدم دخالت در سیاست مشروط نموده بود و امام نیز با قاطعیت پاسخ داده بود که به خاطر مسئولیتی که در مقابل امت اسلام احساس می کند حاضر به سکوت و هیچ گونه مصالحه ای نیست

امام نجف را به قصد مرز کویت ترک و با کارشکنی دولت این کشور ،در روز ۱۴ مهر ۱۳۵۷ وارد پاریس شدند و دو روز بعد در منزل یکی از ایرانیان در نوفل لوشاتو  مستقر شدند

با وجود کارشکنی های مأمورین کاخ الیزه و توطئه ژیسکاردستن، رئیس جمهور وقت فرانسه حتی تا اخراج امام از فرانسه، ایشان در مدت اقامت چهار ماهه خود به مهمترین کانون خبری جهان مبدل شد و با مصاحبه های متعدد و دیدارهای مختلف به معرفی بعض ویژگی های نظام جمهوری اسلامی پرداختند

 

امام پس از سال‌ها مجاهدت، سرانجام ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ وارد ام القری جهان اسلام  شدند و با وجدان بیدار ملت ایران ،انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نظام جمهوری اسلامی را با رای مردم پایه گذاری و از طریق خبرگان منتخب مردم ،قانون اساسی این نظام و اصول حاکم بر آن را تدوین و به تایید مجدد مردم رساندند و در طول یک دهه براساس سیره نظری و عملی تحول خواه خود این قانون اساسی و اصول آنرا حاکم نمودند و در نیمه خرداد دیگری در سال ۱۳۶۸ با رحلت خود ؛مکتب تحول و تحول آفرین اسلامی خود را به ید با کفایت و اصلح عصر غیبت، امام خامنه ای سپرده اند  که در طول این سه دهه گذشته همین راه و مکتب دنبال شد و اکنون شاهد برکات گسترده آن در منطقه و جهان هستیم

در این میان یک جریان التقاطی چپ زده در دهه اول که با فروپاشی شوروی به دامن التقاط راست  (لیبرال )افتاد؛ با پوستین اصلاح طلبی !(تجدیدنظرطلبی) و با ابزار تحریف؛ امام و مکتب تحول خواه او را تنزل و تخفیف و در مقاطعی تاریخی بر آن شورش و خروج نمودند.

چند روز قبل مصطفی تاج زاده یکی از لیدرهای این جریان (تجدیدنظر طلب ) با گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد _که در سایت جماران ! بازتاب داده شده است _ با تنزل یک عمر مجاهدت امام  امت ما ،به یک دوره ۴ماهه اقامت در نوفل لوشاتو و تقلیل مکتب تحول خواه اسلام ناب محمدی (ص)امام به گفتمان نوفل لوشاتو ،با این طرح سوال که "چرا مردم شیفته انقلاب اسلامی شدند؟" اینگونه با تحریف تاریخ و امام امت پاسخ می دهند که :"مهم ترین ویژگی این نهضت که توانست بیشتر مردم ایران را با هر اعتقاد و باوری حول محور آیت الله خمینی! متحد کند، شعار آزادی بود"!

آیا زمان آن نرسیده که اصلاح طلبان دست از تحریف امام و مکتب آن بردا


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.