حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.



غرب وحشی یا متمدن؟

کاوش نیوز- قاسم روانبخش؛ این روزها در حالی که ویروس کرونا اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان را گرفته است و همه کشورها با تمام امکانات خود در حال مبارزه با آن برآمده اند، کشورهای غربی بویژه قاره آمریکا و اروپا در مصاف این ویروس بسیار بد عمل کرده‌اند.

کشورهای مدعی تمدن و جهان اولی، همانند ببر کاغذی همه حیثیتشان بر باد رفت! زیرا از یک طرف در مقابله با این ویروس، بسیار ضعیف تر از کشورهای به اصطلاحِ آن ها جهان سوم عمل کردند و کشورهای شرقی بسیار قوی تر از آن ها درخشیدند و از سوی دیگر در عرصه اخلاق نیز رفوزه شدند.

مقایسه سر انگشتی میان ایران اسلامی و آمریکا و اروپا می تواند حقیقت تمدنی آن ها را روشن سازد.

در ایران به رغم تحریم های همه جانبه و بسیار شدیدی که آمریکایی ها و کشورهای به اصطلاح متمدن اروپایی بر ملت ایران تحمیل کرده اند، کادر درمان توانستند به سرعت بر این بیماری مسلط شوند و از رشد و گسترش آن جلوگیری کنند، به طوری که درصد ابتلا به این بیماری از میان جمعیت ۸۶ میلیونی ایران، تنها ۸۰ هزار نفر برآورد شده است و نیز توانستند آمار بهبودیافتگان را به عددی قابل قبول برسانند، به طوری که از میان ۸۰ هزار مبتلا، بیش از دو سوم یعنی بیش از ۵۰ هزار نفر بهبود یافته و بقیه هم در بهترین بیمارستان ها در حال درمان هستند. آمار مرگ و میر از میان مبتلایان هم برغم تحریم ها، ۵ هزار نفر است که نسبت به کشورهای پیشرفته غربی بسیار پایین است. به فضل الهی همچنان آمار روزانه مبتلایان و مرگ و میر رو به کاهش و آمار بهبود یافتگان رو به افزایش است.

ولی کشورهای به اصطلاح متمدن غربی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و... با داشتن همه فناوری های مدرن و در حالی که جزء صادر کنندگان دارو، لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی هستند و تحریم نیز بر سر آن ها سایه نیفکنده است، در برابر کرونا به زانو در آمده اند و فریاد ناتوانی و عجز آن ها به آسمان بلند است؛ روز به روز بر آمار مبتلایان آن ها افزوده می شود و آمار مرگ میر آن ها نیز سیر صعودی دارد به طوری که آمریکا و برخی دیگر آز آن ها از مرز ۴۰ هزار نفر نیز عبور کرده است. بیمارستان ها خالی از امکانات و پرستاران نیازمند به لباس و ماسک هستند، به طوری که دائما به خیابان ها می ریزند و تظاهرات می کنند. پوشیدن کیسه زباله و زدن ماسک های مصرف شده و سردخانه های مملو از مرده ها و دزدی ماسک و دیگر لوازم بهداشتی، حال و روز امروز این کشورهای به اصطلاح قدرت اول جهان است.

این درحالی است که در کشور مورد تحریم کامل ایران، مردم و نخبگان با تمام وجود به صحنه آمده اند؛ حرم ها و مساجد به کانون پشتیبانی از مدافعان سلامت  تبدیل شده، از مواد غذایی گرفته تا تولید ماسک و لوازم بهداشتی را برای مردم و بیمارستان ها تامین می کنند.

طلاب و فضلای جوان جهادی پا به عرصه جهاد گذاشته اند و در عرصه های مختلف از کمک پرستاری گرفته تا مشاوره و روحیه دادن به پرستاران و کادر درمان و بیماران و تا دفن شرعی اموات همت گمارده اند.

دانشجویان نخبه جهادی و بچه های مراکز دانش بنیان در شرایط تحریمی دست به کار تولید دارو و تجهیزات پزشکی لازم شدند، آن ها با تولید کیت های تشخیص تا قرص های درمان و ماسک های جدید به روند درمان کمک کردند.

نیروهای مسلح به ویژه سپاه با تمام توان به کمک مردم و کادر درمان آمدند و بسیاری از کمبودها را تامین کردند.

اما غرب متمدن، نه توانست جلوی رشد و گسترش آن را بگیرد و نه توانست بیماران مبتلا را درمان کند، بلکه همچنان آمار مبتلایان و مرگ و میر رو به افزایش است و آمار بهبودیافتگان نیز سیر نزولی را طی می کند. علاوه بر آن در میدان اخلاق و شاخص های حقوق بشری نیز نمره مقبولی به دست نیاوردند، بلکه با همان روحیه وحشی گری مدرنی که دارند با مساله برخورد کردند، که بی توجهی به پیرمردان و پیرزنانی که عمری به کشور و دولتشان خدمت کرده اند و قتل عام آن ها در خانه های سالمندان، دزدیدن و غارت لوازم بهداشتی دیگر کشورها، تبعیض نژادی میان شهروندان به طوری که سیاه پوستان آمریکا به همین دلیل، نسبت دوبرابری ابتلا به کرونا را تجربه می کنند، دفن مرده ها در گورهای دسته جمعی و غارت فروشگاه ها و زد و خورد مردم به خاطر یک دستمال توالت یا ماسک، جلوه دیگری از این غرب وحشی است.

متاسفانه در حالی که نخبگان غربی و حتی سیاستمداران منصفشان از افول تمدنی غرب سخن به میان می آورند، برخی به اصطلاح نخبگان ایران مانند تاجزاده و زیبا کلام، بر حقایق کشور و جهان پرده انداخته و به گونه ای وانمود می کنند که غرب تمدنی است که به این سادگی ها آسیب نمی بیند، ولی ایران با یک ویروس کرونا از هم می پاشد.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.