حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.



حکایت ابراهیم ما

کاوش نیوز-حسین پایین محلی، از قدیم علمای اهل فن براین باور بودند که بین اسم و سرنوشت انسان نسبتی است لذا در عرفان اسلامی وعلوم غریبه بر نامگذاری خوب برای فرزند تاکید میکردند.

چنانکه ابن عربی برای هریک از حروف در زبان ویژگی هایی قائل است. و در تاریخ اسلام شاهد جریاناتی چون حروفیّه و عددیه نیز هستیم.

نگارنده به خاطر دارد پدر بزرگش ملای سنتی بود و بر اساس اسم افراد طالع آنان را می‌دید.

اجازه بدهید از اسم شروع کنیم که رسم آدمی را رقم می‌زند. ابراهیم! بله! نامش ابراهیم بود! درخانواده ای مذهبی.
نگارنده قصد ندارد به سوابق رئیسی این شهید خدمت بپردازد.چون خواننده با یک جستجو در نت می‌تواند ببیند که وی از شاگردان نمونه شهید بهشتی بوده. در بعداز انقلاب نیز سابقه حضور در مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه، تولیت استان قدس و نهایتا هشتمین ریاست جمهوری نظام مقدس جمهوری اسلامی را در زندگی خود ثبت کرده.
ابراهیم رئیسی مرد علم ، ادب ،اخلاق وعمل بود. انسانی صبور و باپشتکار زیاد، مدیری سالم و صالح وجهادی، ولایت پذیر،مردمی.
بسیار متواضع و به دور از هرنوع ریا و قدرت طلبی و فخر فروشی واشرافیت وباند بازی.
در زمان تولیت بر استان قدس توانست نگاه مردم به تولیت را تقویت کند ومنشا خیر در خراسان رضوی وکشور شود. در زمان ریاست بر قوه قضاییه دست به اصلاحات ساختاری زد وعناصر فاسد را اخراج کرد. بامردم ارتباط قوی وصمیمی وخالصانه گرفت.
در انتخابات سال ۹۶ توسط  تیم رسانه ای رقیب متهم به این شدکه قاضی مرگ بود! درحالیکه حسن روحانی رد پایش در اتفاق امنیتی بسیاری بود که به واسطه قاضی بودن رئیسی دسترسی ایشان به منابع اطلاعاتی وجود داشت اما لب باز نکرد وتقوای سیاسی را رعایت کرد.

حکایت ابراهیم ما

در انتخابات سال ۱۴۰۲ متهم شد که ۶ کلاس سواد دارد در حالیکه از رساله دکترای خود دفاع کرده بود و می‌توانست پرده از عملکرد بسیاری بر دارد و اما ترجیح داد مظلوم بماند.
در کمتر از دو سال ۱۰ سال عقب ماندگی کشور را که حاصل مدیریت اشرافی جریان غربگرا بود در ریل پیشرفت قرار داد.
ابراهیم وار به مردم خدمت کرد. سفرهای استانی را به راه انداخت. بامردم مستقیم و به دور از هرنوع ....به گفتگو نشست.

در سیاست خارجی و روابط بین الملل براساس سه اصل عزت وحکمت ومصلحت حرکت کرد.

در سیاست منطقه ای نیز به گونه ای حرکت کرد که کشورهای عربی، سوریه را به رسمیت شناختند و ایران اسلامی دوباره به محور و نگین عالم تبدیل شد.
جمهوری اسلامی در زمان وی به عضویت رسمی شانگهای وبریکس درآمد. ارتباط با کشورهای آستانه تقویت شد و کریدور تجاری شمال به جنوب و شرق به غرب کلید خورد.
پروژه های ملی و استانی  که ۱۲ سال تعطیل بودند را فعال کرد. ۱۲ هزار تولیدی که در اثر سیاستهای غربگرایانه دولت قبل و به امید واهی برجام تعطیل و یا ورشکست شده بودند را به ریل فعالیت با گرداند.
ارتباط او بامردم ورسانه از سر صدق واخلاق بود.
هرگز در جایگاه ریاست جمهوری وصندلی قدرت مستحیل نشد.بسیار مظلوم بود.
میزان بدهی  دولت به بانک مرکزی که حدود ۶۰ هزار میلیارد بود را به صفر رساند. میزان کسری بودجه دولت که میراث دار دولت قبل بود ومعادل ۵۰۰هزار میلیارد بود رابه صفر رساند‌.
میزان فروش نفت را به نقطه ای رساند که حیرت کارشناسان آمریکایی را در پی داشت و در سد تحریم شکاف ایجاد کرد.
دلار زدایی که اولین بار پیشنهادش توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه جهانی مطرح شد باپیگیری شهید رئیسی و ارتباط با قدرت‌های بزرگ اقتصادی چون چین وروسیه وهند وبرخی کشورهای آمریکای لاتین و افریقایی صورت گرفت وارزش دلار در ۲سال اخیر ۵۰ درصد در عرصه جهانی کم شده وبه زودی اقتصاد جهانی غیر غربی ذخیره پولی جدیدی را معرفی خواهد کرد.
گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه جهانی مبتنی بر حق طلبی ومودت را جهانی کرد و گفتمان فلسطین رانیز به عنوان مطالبه ملتها ودولتها جهانی نمود.
در عرصه نظامی به هژمونی آمریکا در غرب آسیا خاتمه داد.

شهیدرییسی نماد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. رییسی نماد جریان انقلابی و نگاه جهادی بود.
اگر در تاریخ انقلاب بخواهیم نام چند شخصیت راببریم که مردم در کنار نام امام راحل(ره)، شهید بهشتی، شهید رجایی، مقام معظم رهبری،به عنوان رهبران سیاسی سالم نه تنها درسطح ملی وتاریخ معاصر بلکه در سطح جهانی تاثیر گذار بودند بی‌شک ابراهیم رئیسی نامی است که امیر کبیر وار می درخشد.
روزگاری شعار جریان غربگرا این بود"بهشتی! بهشتی! طالقانی رو توکشتی!" ویا "مرگ بر بهشتی!"نکته طنز ماجرا اینجاست که امروز  او را ستایش می‌کنند چون ستایش شخصی ایشان ضرری برای آنها ندارد! عین این ماجرا برای شهید آیت اله رئیسی رخ داد.
ابراهیم رئیسی در دهه کرامت  ودر لباس خدمت به خداپیوست و به تاریخ ثابت کرد آرمان انقلاب اسلامی درعرصه داخلی و چه خارجی نه تنها تغییری نکرده بلکه به قله نزدیک شده است.
او نیز به مانند استادش راه شهادت در پیش گرفت و ابراهیم وار از هیچ کوششی برای تحقق اهداف انقلاب دریغ نکرد.

یادش گرامی وراهش پر رهرو باد


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.