حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » ایران دومین سیستم سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را راه اندازی کرد
تاریخ انتشار: 26-05-1400, 21:52
پ

ایران دومین سیستم سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را راه اندازی کردایران دومین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته را در تأسیسات هسته ای نطنز راه اندازی کرده و اورانیوم را تا 60 درصد غنی کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از رویترز، ایران دومین سیستم سانتریفیوژ برای غنی سازی 60 درصد اورانیوم را راه اندازی کرد.

علاوه بر آبشار 164 سانتریفیوژ IR-6 در نطنز، ایران اکنون دارای آبشار دوم 153 سانتریفیوژ IR-4 است.

ایران دومین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته را در تأسیسات هسته ای نطنز راه اندازی کرده و اورانیوم را تا 60 درصد غنی کرده است. این موضوع روز سه شنبه توسط رویترز با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  که در اختیار آنها بود، گزارش شد.

در سند ارسال شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو این سازمان آمده است که ایران علاوه بر آبشار 164 سانتریفیوژ IR-6 در نطنز، اکنون دارای آبشار دوم 153 سانتریفیوژ IR-4 است. این سانتریفوژ ها به ایران اجازه می دهد تا اورانیوم درجه سلاح بیشتری تولید کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.