حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » واکنش‌های جهانی به هدیه ایران برای اسرائیل و پایگاه‌های امریکا +جزئیات

واکنش‌های جهانی به هدیه ایران برای اسرائیل و پایگاه‌های امریکا +جزئیاترویترز: ایران که یکی از بزرگترین برنامه‌های موشکی در خاورمیانه را دارد، همزمان با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای وین، از موشک دوربرد رونمایی کرد.
...

کاوش نیوز: روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که سردار حاحی زاده وعده داده بود از موشک راهبردی خود رونمایی کرد.
موشک «خیبرشکن» به‌عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که توان ویژه‌ای به سازمان رزم حوزه موشکی نیروهای مسلح کشورمان می‌بخشد.
پس‌از ساخت موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد در کشور، اکنون «خیبرشکن» جدیدترین نمونه از موشک‌های دوربرد ایران است که نقش مهمی در افزایش قدرت بازدارندگی کشور برعهده دارد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه به‌کارگیری موشک‌های «خیبرشکن» در واقع این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده است که به واسطه وزن کاهش یافته آنکه یک سوم شده است، بسیار چابک و تاکتیکی بوده و در به‌کارگیری خیلی امکان خوبی برای ما فراهم کرده است.
وی افزود: این موشک زمان آماده‌سازی و شلیک در موضع را عملاً به یک ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سرجنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر «تی.ان.تی» افزایش پیدا کرده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه در شرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک‌ها که در فاز نهایی قابلیت مانورپذیری بالایی دارد، اهداف متخاصم را در برد و مسافت ۱۴۵۰ کیلومتری نقطه‌زنی و مورد اصابت قرار دهیم.

واکنش‌های جهانی به موشک "خیبرشکن"
رویترز: ایران که یکی از بزرگترین برنامه‌های موشکی در خاورمیانه را دارد، همزمان با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای وین، از موشک دوربرد رونمایی کرد.
اسرائیل تایم: ایران از موشک جدید «خیبر شکن» که گفته می‌شود برد آن محدوده اسرائیل و پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا است، رونمایی کرد.
آسوشیتدپرس: ایران از موشک جدیدی با برد گسترده منطقه‌ای رونمایی کرد.
ای بی سی نیوز: ایران از موشک جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند هم پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه و هم اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.
خبرنگار بی‌بی‌سی: به نظر می‌رسد نام این موشک هشداری برای اسرائیل باشد.
یورونیوز: مذاکره در اتریش و رونمایی موشک در ایران
سخنگوی پنتاگون خود را از خبر رونمایی موشک خیبرشکن ایران بی‌اطلاع دانست و گفت: من اعلامیه ایران مبنی بر داشتن یک برنامه موشک بالستیک جدید را ندیدم بنابراین چیز خاصی برای گفتن در خصوص آن ندارم. ما به‌طور مستمر شاهد بهبود برنامه موشک‌های بالستیک ایران بوده‌ایم، با شرکا و متحدان منطقه‌ای خود سخت تلاش می‌کنیم تا با تهدیدات موشکی ایران مقابله کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.